دانش آموزان باید استفاده صحیح از فضای مجازی را یاد بگیرند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: وزارت آموزش و پرورش مهارت های لازم استفاده صحیح از فضای مجازی را به دانش آموزان یاد دهد چون آنها می توانند با یک کلیک تهدیداتی را وارد زندگی خود کنند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست مشترک با معاون وزیر آموزش و پرورش برای طرح توجیهی نهضت ملی هدایت که امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد بسیار خوبی داشت.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در موضوع عدالت آموزشی با مسایلی همچون فقر، عدالت جنسیتی و اجتماعی نیز روبرو هستیم که در شرایط کرونا تشدید می یابد؛ بنابراین دانش آموزی که تبلت ندارد، تمایل دارد تا جریان آموزش نیز متوقف شود تا تبلت به دستش برسد.

 

ابتکار ادامه داد: برخی از مشکلات آموزش های وزارت آموزش و پرورش را تلویزیون حل کرده است اما همه مشکل حل نشده است چون دانش آموزان باید در مدرسه حضور یابند و با معلم ارتباط مستقیم داشته باشند البته این امکان در شبکه شاد تا حدودی حل شده است اما امیدواریم در شهرهایی که وضعیت سفید دارند، بتوانیم آموزش ها را به سمت کلاس های حضوری سوق دهیم.

 

وی با بیان اینکه اکنون در این شرایط باید خیرین به سمت دانش آموزان سوق بیابند، بیان کرد: باید حتما دانش آموزان و خانواده ها را از فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی آگاه کرد تا بتوانند به صورت صحیح از فضای مجازی استفاده کنند.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: باید حتما مهارت های استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده شود چون آنها می توانند با یک کلیک بسیاری از تهدیدات را وارد زندگی خود کنند.

 

 

کد خبر 1014799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha