فرماندار نهبندان از کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تجلیل کرد

فرماندار نهبندان طی مراسمی از مدیر، رابط و امام جماعت کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان برای درخشش در طرح ملی «ایران قوی» تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مراسم تقدیر از اصحاب فرهنگ و هنر به خصوص مدیر، رابط  کانون فرهنگی و هنری و امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) نهبندان امروز (۲۳ دی) با حضور فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان جنوبی در محل فرمانداری شهرستان نهبندان برگزار شد.

 

«مجید بیکی» فرماندار شهرستان نهبندان در این مراسم فرهنگ را بستر استفاده صحیح از امکانات دانست و گفت: اگر اقداماتی بدون توجه به فرهنگ سازی انجام شود همه آن به هدر می رود و عدم توجه به این مقوله مهم منجر انحراف و ایجاد ناهنجاری های در جامعه می شود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری در جامعه کاهش یافته  است که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و در این راستا رسانه می تواند مهمترین فرهنگ ساز باشد.

 

فرماندار شهرستان نهبندان در ادامه انسجام و همسویی در کارهای فرهنگی را بسیار مهم و اثرگذار عنوان کرد و افزود: کار و فعالیت های فرهنگی نیاز به صبر و حوصله دارد و زود بازده نیست و به مرور زمان آثار و برکات آن دیده می شود.

 

بیکی گفت: هر جایی انسان های فعال، توانمند، همدل، مبتکر و با انگیزه وجود داشته باشند پیشرفت می کنند و نمونه بارز آن کانون فرهنگی و هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) نهبندان است که همه ارکان آن با یکدیگر همدل هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه کار کانون های فرهنگی و هنری مساجد انسان‌سازی است، افزود: باید با فرهنگ سازی ذهنیت منفی نسبت به شهرستان نهبندان حذف شود و آن را به عنوان یک شهرستان توسعه یافته معرفی کنیم. خوشبختانه انسجام مدیریتی در نهبندان موجب توجه مسئولان استانی و کشوری و سرمایه گذاران شده است.

 

گفتنی است فرماندار نهبندان در این جلسه در بحث تملک دارایی و اختصاص تجهیزات به کانون های فرهنگی هنری مساجد قول مساعد داد.

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان نهبندان در طرح ملی ایران قوی توانسته هر هفته به عنوان یکی از ۱۴ رابط فهما برتر کشوری معرفی شود که پیگیری فعالیت کانون های زیر مجموعه آنها، ثبت گزارش ها و فعالیت ها به عنوان شاخص های این انتخاب بوده است.

کد خبر 1014824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha