وجود آثار تاریخی در منطقه حیران شایعه است

امیری نژاد با بیان اینکه وجود آثار تاریخی در منطقه حیران بندر آستارا شایعه است، گفت: با متخلفین و حفاران غیر مجاز برخورد قاطع و قانونی می شود.

«پردل امیری نژاد» امروز(سه شنبه، ۲۳ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: محوطه های تاریخی در منطقه حیران آستارا پایش مستمر می شود.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا شایعات منتشر شده در خصوص وجود آثار تاریخی در منطقه حیران این شهرستان را تکذیب کرد و افزود: شایعه وجود آثار تاریخی در منطقه حیران کذب و بدون پشتوانه و مبنای علمی است.

 

وی با اشاره به اینکه خبرهای کذب و شایعه سازی برخی افراد در شبکه های اجتماعی مبنی بر وجود آثار تاریخی در منطقه حیران موجب جلب توجه حفاران غیر مجاز شده است، تصریح کرد: با متخلفین و حفاران غیر مجاز برخورد قاطع و قانونی می شود.

 

امیری نژاد گفت: به منظور برخورد با متخلفین و حفاران غیرمجاز یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری عوامل مرزبانی شهرستان آستارا گشت های منطقه ای را افزایش داده است.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا خاطرنشان کرد: طی عملیات های اخیر تعدادی از افراد متخلف و حفاران غیر مجاز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر 1014837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha