از فعالیت حضوری ۳۵۴ فرهنگی و ۱۰۸ روحانی در زمینه نماز تا  برگزاری جشن شکوفایی برای دانش‌آموزان

زارع پور ا بیان اینکه در زمینه برپایی نماز جماعت در مدارس ۱۰۸ روحانی و ۳۵۴ فرهنگی به صورت حضوری نماز برگزار می‌کنند، گفت: آموزش عملی نماز مورد اهتمام بوده و در همه مدارس ابتدایی استان آموزش عملی نماز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست پیش اجلاس سراسری آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با محوریت طرح پیوند «نماز، خانه، مسجد و مدرسه» امروز (۲۳ دی ماه) با حضور نماینده ولی‌فقیه و مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.

«هادی زارع پور» در این نشست با اشاره به اینکه اداره قرآن، عترت و نماز در اداره کل آموزش و پرورش استان فعال است، گفت: نماز تکلیفی است که در هیچ حالتی از انسان ساقط نمی‌شود و برترین عبادت بوده و جز ارکان پنج گانه دین محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمینه برپایی نماز جماعت در مدارس ۱۰۸ روحانی و ۳۵۴ فرهنگی به صورت حضوری نماز برگزار می‌کنند، ادامه داد: آموزش عملی نماز مورد اهتمام بوده و در همه مدارس ابتدایی استان آموزش عملی نماز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن شکوفایی برای دانش‌آموزان سوم و هشتم دخترانه و پسرانه در استان برگزار می‌شود، یادآور شد: بحث تقلید، مرجعیت و معرفی مراجع در مدارس متوسطه اول، دوم و دخترانه ابتدایی از سوم دبستان تا ششم صورت می‌گیرد.

زارع پور خاطرنشان کرد: امسال بیست و نهمین اجلاسیه سراسری قرآن، نماز و عترت را داریم و برگزاری دوره آموزشی نماز با همکاری ستاد اقامه نماز استان نیز انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه نمازخانه های استان و نظارت بر اجرای زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس، شرکت دسته جمعی در نماز جمعه، برگزاری دوره سواد رسانه‌ای با موضوع قرآن و عترت و تشکیل گرو‌ه‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان در بستر شاد و پیش اجلاسیه‌های نماز برگزار می شود.

وی با اشاره به فراخوان پیش اجلاسیه که ۲۰۰ نفر در آن شرکت داشتند، اجرای دوره مبین به صورت مجازی و دوره آموزشی معلمان سوم ابتدایی و دبیران پایه هشتم در بستر شاد که ۴۳۵ نفر شرکت داشتند، گفت: مسابقه «در مسیر نور»، پویش «در هر خانه یک نماز جماعت» و پویش «جشن تکلیف» در استان و همچنین راه اندازی پاسخ به سوالات نماز از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

کد خبر 1014854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha