مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد جامع سرکان برگزار می شود

فضلعلی گفت: فاطمیه ، فرصت مناسبی است تا در مجالس عزاداری موضوعات مهمی از جمله سبک زندگی، عبودیت و بندگی، خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگو برای جامعه و خانواده‌ها معرفی و تبیین شود.

«سجاد فضلعلی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و سخنرانی حجت الاسلام بهرامی از شهر مقدس قم از روز جمعه (26 دی) به مدت سه شب در مسجد جامع شهر سرکان برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری عاشوراییان افزود: این مراسم با همت اعضای کانون و هیئت منتظران قائم (عج) شهر سرکان و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

 

وی ایام فاطمیه  را فرصتی ارزشمند برای شناخت شخصیت برجسته و ممتاز بانوی مکرم اسلام عنوان کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) فارغ از زنان جامعه، برای همه اقشار جامعه، الگویی بی‌نظیر بودند که باید از شخصیت‌های ایشان در ابعاد مختلف بهره‌مند شد.

 

وی با یادآوری اینکه با نگاهی به شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و … به این موضوع پی می‌بریم که ایشان از شخصیت والایی به عنوان دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) برخوردار بودند، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) فارغ از این همه وظایف خود در قامت یک مادر، همسر و دختر را انجام می‌دادند، حامی ارزشمندی برای پیامبر گرامی اسلام (ص) در راه تبلیغ دین بودند.

 

فضلعلی با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه (س) در ظاهر کوتاه اما پر از رمز و راز بود، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) که باید به آن توجه کنیم، بعد اخلاقی و رفتاری آن حضرت در منزل و اجتماع است، به همین خاطر باید مواردی چون توحید، رسیدگی به نیازمندان و توجه به همسایگان در جامعه به عنوان یک الگو تلقی شود.

 

وی یادآور شد: این ایام فرصت مناسبی است تا در مجالس عزاداری موضوعات مهمی از جمله سبک زندگی، عبودیت و بندگی، خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگو برای جامعه و خانواده‌ها معرفی و تبیین شود.

کد خبر 1014971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha