کتاب «برگی از دفتر مهتاب» در کانون «دوستان آسمانی» رونمایی می شود

گواهیان از رونمایی کتاب «برگی از دفتر مهتاب» شرح زندگی آیت الله «سید ابوالقاسم شفیعی» در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در آیینی همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از کتاب «برگی از دفتر مهتاب» با موضوع شرح زندگی آیت الله «سید ابوالقاسم شفیعی» در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» رونمایی می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با اشاره به اینکه این برنامه همراه با آیین بزرگداشت عالم ربانی آیت الله «سیدابوالقاسم شفیعی» همزمان شده است، افزود: با توجه به واقع شدن مقبره آیت الله شفیعی در مسجد «امام حسین (ع)» این آیین در جوار آرمگاه وی در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این مراسم حجت الاسلام مدبر، امام جمعه جهرم نیز حضور پیدا می کند، عنوان کرد: همچنین مراسم بزرگداشت آیت الله شفیعی و رونمایی از کتاب «برگی از دفتر مهتاب» با حضور مسئولان، اهالی مسجد و سایر اقشار مردم جهرم برگزار می شود.

 

گواهیان با اشاره به زمان برگزاری این آیین، خاطرنشان کرد: این مراسم روز چهارشنبه 24 دی ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی  و هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در این مراسم «مهدی فصاحت» نویسنده این کتاب به سخنرانی می پردازد و در پایان نیز با حضور مسئولان از کتاب «برگی از دفتر مهتاب» رونمایی می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با اشاره به اینکه این کتاب به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم به چاپ رسیده است، اذعان کرد: این آیین با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

به گزارش شبستان، آیین رونمایی از کتاب «برگی از دفتر مهتاب» و بزرگداشت آیت الله شفیعی در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در قالب رواق «نور» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در می آید.

 

آيت‌الله شفيعی از علمای شهرستان جهرم بوده که نقش او در دوران ستم شاهی و در راستای ارشاد و هدایت مردم و همچنین مبارزه علیه دژخیمان آن زمان بارز و شاخص بوده است.

 

وی همدوش با ديگر علمای بزرگ جهرم در تقويت بنيه اعتقادی و اخلاقی جوانان آن روز نقش بسياری داشت و در دوران پيروزی انقلاب و اوج خفقان آن روز اين تواضع و اخلاق در كنار سخنرانی‌های اعتقادی اين عالم ربانی بسيار تأثيرگذار بوده است.

 

کد خبر 1014996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha