۵۶ درصد جمعیت شهرستان دهلران در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

سرپرست شبکه بهداشت دهلران گفت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تا کنون ۵۶ درصد جمعیت شهرستان دهلران غربالگری شده است.

«غلامرضا منصوری» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: 10 تیم مراقبت در منزل، ۵۵ تیم مراقبت و رهگیری، ۶ تیم نظارتی و ۶۸ تیم حمایتی در قالب طرح غربالگری محلات دهلران فعالیت می کنند که تاکنون 56درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش غربالگری قرار گرفته اند.

 

وی  افزود: پنج کمیته طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شامل آموزش همگانی، مراقبت و پیگیری، نظارت و پایش ،حمایتی و عملیاتی در استای تسریع در شناسایی بیماران و قطع زنجیره کرونا در این شهرستان فعالیت دارند.

 

منصوری یادآور شد: ۱۸ پزشک، ۱۰ پرستار، ۴۴ بهورز با کمک ۳۱۴ داوطلب بسیج و هلال احمر در اجرای این طرح محله به محله شهرستان فعالیت می کنند.

 

وی گفت: تاکنون در شهرستان دهلران از آغاز طرح شهید سلیمانی، 339 مورد بازدید مشترک از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته و در این بازدیدها 98 مورد اخطاریه صادر و 3 مورد نیز پلمب شده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان دهلران با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی  موجب شد که 70 مبتلا به کرونا و نیازمند مراقبت در این شهرستان شناسایی شود، افزود: تعداد 313 تست پی سی آر از آغاز غربالگری محلات در این شهرستان برای شناسایی این مبتلایان انجام شده است.

 

وی در خصوص میزان رپید تست های انجام شده در این شهرستان، گفت: تاکنون 191 رپید تست در سطح روستاها و ۲۱ رپید تست نیز در مناطق شهری این شهرستان انجام شده که 11نفر مثبت بوده است.

 

منصوری یادآورشد: 779 خانوار آسیب دیده از کرونا این شهرستان توسط تیم های حمایتی بسته معیشتی به دریافت کردند و بیش از 130میلیون ریال کمک نقدی نیز به افراد نیازمند پرداخت شده است.

 

منصوری خاطرنشان کرد: کل نمونه گیری از ابتدای کرونا تا الان 2586نفر که از این تعداد یک هزار 338نفر مبتلا شده اند وتعداد 44نفر نیز فوت کرده اند.

کد خبر 1015017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha