فراخوان دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» منتشر شد

گروه رجال پژوهی حوزه علمیه خراسان به منظور تربیت پژوهشگران حرفه‌ای در علوم حدیث و رجال، دوره تربیت پژوهشگر در علوم حدیث برگزار می‌کند و با برپایی کارگاه‌های متعددی از اساتید مختلف جهت توانمندسازی پژوهشی و ارتقاء سطح علمی شرکت‌کنندگان استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محققان حوزوی و دانشگاهی مي‌توانند آثار خود را با رعايت شرايط مندرج در بخش «راهنماي نويسندگان» در دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» به‌آدرس http:// vsh.journals.hozehkh.com ارسال کنند، گروه رجال پژوهی حوزه علمیه خراسان به منظور تربیت پژوهشگران حرفه‌ای در علوم حدیث و رجال، دوره تربیت پژوهشگر در علوم حدیث برگزار می‌کند و با برپایی کارگاه‌های متعددی از اساتید مختلف جهت توانمندسازی پژوهشی و ارتقاء سطح علمی شرکت‌کنندگان استفاده می‌کند و یکی از فعالیت های این گروه در ضمینه گسترش و نشر پژوهش انتشار دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» با رویکرد پژوهشی است.

 

امروزه که تشیع در معرض هجمه‌های مختلف فکری و فرهنگی به‌ویژه در قالب شبهات وهابیت قرار گرفته است، ضرورت توجه به گنجینۀ معارف حدیثی اهل‌بیت به‌عنوان بستر زایندگی و پرورش علوم مختلفی دینی اهمیتی دوچندان می‌یابد. از این‌رو گروه رجال‌پژوهی معاونت پژوهشی حوزۀ علمیۀ خراسان برآن شد که به ‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحقیقات حدیثی و رجالی، دو فصلنامه ای را با عنوان «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» در چهارچوب ضرورت و اهداف ذیل منتشر نماید.

 

این نشریه در راستاي گام‌هاي تحولي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان و با عنايت به تأكيدات آیت الله عاملی، مدير این حوزه در خصوص لزوم تحوّل‌آفريني در فعاليت‌هاي پژوهشي در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۸ مطابق ماده ۱۳ قانون مطبوعات مصوب مجلس شورای اسلامی، دارای پروانه انتشار نشریه در زمینه علوم قرآن و حدیث (تخصصی) به شماره ثبت ۸۵۴۸۶ از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران گردیده است.

 

رویکرد مقالات و محتواي نشريه براساس استانداردهاي مطلوب مجلات علمي‌پژوهشي باشد و بر همين اساس در پذيرش مقالات، گزينش داوران و همچنين فرآيند ارزيابي و داوري، دقت و توجه بايسته موردنظر قرار گرفته است، در این راستا عموم پژوهشگران به ویژه طلاب محترم جهت اطلاع بیشتر می‌توانند به وبگاه تخصصی گروه رجال به آدرسwww.rejalkh.ir مراجعه کنند و یا آدرس @rejalkh را در شبکه های مجازی دنبال کنند.

 

قابل ذکر است؛ این گروه از مقالات علمی پژوهشی همه پژوهشگران علاقه مند، جهت چاپ در دوفصلنامه مطالعات اعتبار سنجی حدیث حمایت می کند و پژوهشگران می توانند آثار خود را در سامانه این مجله به آدرس vsh.journals.hozehkh.com ارسال فرمایند تا بعد از انجام فرایند ارزیابی و تایید توسط هیئت علمی تحریریه مجله از امتیازات آن بهرمند شوند.

 

همچنین فرهیختگان جهت اطلاع بیشتر می توانند با پیامک به شماره ۰۹۳۵۶۵۲۹۴۴۴ و یا تماس به شماره های ۰۵۱۳۲۰۰۸۶۱۲ و۰۵۱۳۲۲۸۰۵۹۰و۰۵۱۳۲۰۰۸۶۱۶اقدام نمایند. گفتني است، دوفصلنامه علمی‌تخصصي «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» به صاحب امتيازي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان، مدير مسئولي آيت‌الله سيدمصباح عاملي و با سردبيري حجت‌الاسلام سید محمدجواد سید شبیری فعاليت دار

کد خبر 1015190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha