پایان مرحله اول طرح توسعه حرم حضرت زینب(ع) در سوریه

ناظر طرح توسعه حضرت زینب(ع) در سوریه از پایان مرحله اول این طرح و آغاز مرحله دوم آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، نیروهای مهندسی و فنی مسئول در طرح توسعه حرم حضرت زینب(ع) در سوریه اعلام کردند: مرحله اول از طرح توسعه حرم حضرت زینب(ع) با هدف افزایش فضای جدید برای گنجاندن زایران بیشتر به پایان رسید.

 

«احمد طاهر» ناظر این طرح گفت: کار مرحله اول شامل سازه های بتونی به پایان رسیده است. در این کار بیش از 1600 متر مکعب بتن سیمان و 177 تن آهن مقاوم استفاده شده است.

 

طاهر ادامه داد: مرحله بعدی تکمیل جنبه های فنی و زیبایی شناختی حرم حضرت زینب(ع) با استفاده از طرح ها و سبک های اسلامی متناسب با این حرم خواهد بود.

 

وی گفت: بازسازی این حرم مطهر و افزودن فضاهای جدید به آن اهمیت بسیار دارد. زیرا این مکان متبرک مقصد میلیون ها زایر از سراسر مناطق مختلف جهان برای زیارت است.

 

ناظر طرح توسعه حرم حضرت زینب(ع) افزود: توسعه حرم مطهر به منظور استقبال از زیران بیشتر مورد توجه است.

 

گفتنی است، حضرت زینب (ع) دختر امام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) در پنجم یا ششم جمادی الاولی سال ۶۲ هجری قمری متولد شد. وی در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین(ع) حضور داشت. با پایان جنگ، حضرت زینب و دیگر بازماندگان کاروان امام حسین(ع) به اسارات در آمدند. خطبه او در کوفه و در مجلس یزید در شام معروف است. او را به دلیل مصیبت های بسیار «ام المصائب» نامیدند

.

حضرت زینب 15 رجب سال 62 هجری قمری درگذشته است. برخی مورخان معتقدند که قبر او در جنوب دمشق است، به همین دلیل نام این منطقه  «سیده زینب» گذاشته شد، برخی نیز قبر این حضرت را در قاهره مصر دانستند. برخی از مورخان دیگر نیز براین باورند که قبر وی در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

کد خبر 1015227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha