عملکرد معین های اقتصادی در حال بررسی است/دستگاه های متولی دلیل عدم جذب تسهیلات اشتغال روستایی را گزارش بدهند

زینی وند با بیان اینکه فرمانداران باید مشکلات معین های اقتصادی را بررسی و پیگیری کنند و گزارش کار معین های اقتصادی را به ما ارائه دهند؛ همچنین دستگاه های متولی را مکلف به ارائه گزارش در قبال عدم جذب تسهیلات اشتغال روستایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند چهارشنبه (24 دی) در ستاد اقتصاد مقاومتی استان یکی از اهداف این نشست ها را ارزیابی عملکرد معین های اقتصادی دانست و گفت: برداشت ما این بود برخی از معین های اقتصادی با آن حرارتی که شروع کرده بودند ادامه ندادند و به بخشی از تعهدات خود عمل نمی کنند و فرمانداران باید پیگیر فعالیت های معین های اقتصادی باشند.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه فرمانداران باید مشکلات معین های اقتصادی را بررسی و پیگیری کنند و گزارش کار معین های اقتصادی را به ما ارائه دهن؛ افزود: احساس می کنم بعضی از تصمیماتی که می گیریم به نتیجه نمی رسد لذا باید به نتیجه برسند و مدیران و معاونین و فرمانداری ها مسئول پیگیری مصوبات هستند و اگر دلایل عدم اجرایی شدن مصوبات را گزارش ندهند، مؤاخذه می شوند.

 

 

زینی وند ادامه داد: جلسه اقتصاد مقاومتی جلسه طرح مشکل نیست بلکه جلسه تصمیم گیری است، اظهار کرد: جهاد نصر جزو معین های اقتصاد مقاومتی متوسط ارزیابی شده و باید تلاش بیشتری انجام بگیرد.

 

 

وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی در استان جذب نشده است، افزود: چرا این سهمیه استان جذب نشده؟ دستگاه های متولی در حوزه اشتغال روستایی باید گزارش بدهند؛ متأسفانه از این تسهیلات ارزان استفاده نشده در حالیکه به وسیله اشتغال های خرد می توانیم توازن در اشتغال ایجاد کنیم.

 

 

استاندار کرمان با افزودن این مطلب که  معین های اقتصاد مقاومتی به کمک ما آمدند و کارهای خوبی انجام دادند و حجمی از اشتغال توسط آن ها ایجاد شده؛ خاطرنشان کرد: مشاغل خرد می تواند در زمان کوتاه، فرصت های اشتغال زیادی ایجاد کند؛ اگر همه بنشینیم و بگوییم اقتصاد مقاومتی باید صورت بگیرد که کاری پیش نمی رود و به هیچ وجه از این وضعیت راضی نیستم و به مدیران اقتصادی و فرمانداران تذکر می دهم تا مسائل را با جدیت پیگیری کنند.

 

 

وی اظهار کرد: به معین های اقتصادی تذکر نمی دهیم بلکه خواهش می کنیم که کارها را انجام دهند زیرا اقدامات معین های اقتصادی از تعهد اجتماعی آن ها بالاتر است؛ معین اقتصادی ایجاد چرخه اقتصاد و اشتغال است و اشتغال را تکمیل می کند نه اینکه به مردم وام بدهد و آن ها را بدهکار کند.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه مخلص سرمایه گذار هستیم اما سرمایه گذاری که به تعهدش عمل نمی کند برایش وقت نگذارید، بیان کرد: کوتاهی دستگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی پذیرفتنی نیست و باید شفاف اعلام شود و  قبل از برگزاری جلسات در استانداری موضوعات کارشناسی شده باشد و اینجا فقط جای تصمیم گیری است.

 

 

وی اظهار کرد: منطقه دهبکری ظرفیت های چند وجهی دارد و خواهش داریم که فرماندار بم و معین اقتصادی آن منطقه یک طرح عملیاتی یک ماهه به ما ارائه دهید زیرا ارزش ایجاد یک شغل چندین برابر کارهای دیگر است اما توانمند سازی، خود مهمترین مؤلفه ای است که باید روی آن تمرکز کرده و خود مردم آن منطقه را باید توانمند کنید؛  توقع ما این است که دهبکری مانند قلعه گنج شود و اقدامات در این منطقه همانند قلعه گنج گسترده باشد.

 

 

زینی وند خاطر نشان کرد: استان کرمان بعد از کرونا یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا خواهد بود و خود شهر کرمان ظرفیت های راکد داشته و نیاز به فعال شدن دارد لذا باید فعالیت حوزه گردشگری آموزش لازم را ببینند.

 

 

وی بیان کرد:  افزایش تعداد معین های اقتصادی را به شدت در دستور کار داریم و همه معین های اقتصادی را باید مرور کنیم و اقدامات جدید در مورد معین ها در حال انجام است و درخواست داریم که مجموعه هایی که توان لازم دارند حتی اگر شده می توانند یک روستای کوچک را بپذیرند.

 

 

زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه برق و افزایش مصرف گاز با مشکل جدی مواجه هستیم و باید مدیریت شود، گفت: یکسری واحدها داریم که باید اولویت بندی شوند و تامین برق و گاز منازل برای ما اولویت اول است و نباید هیچ خانه و مشترک خانگی بدون برق یا گاز باشد و اولویت بعدی صنایع است که آن ها هم باید اولویت بندی شوند.

 

 

وی ادامه داد: مشترکین خانگی نباید بدون برق و گاز باشند و اگر مدیریت نشود و صرفه جویی نداشته باشیم در بهمن ماه خاموشی های زیادی خواهیم داشت و  از همه مهمتر دستگاه های دولتی است که مدیران دستگاه های دولتی باید میزان مصرف برق و گاز دستگاه خود را مدیریت کنند تا در فصل سرما با مشکل برق و گاز مواجه نشویم و بتوانیم به سلامت عبور کنیم.

 

 

جعفر رودری گفت: تاکنون 187 پروژه به تصویب رسیده که مجموعاً بیش از 14 هزار فرصت شغلی در استان کرمان توسط معین اقتصادی ایجاد می شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با اشاره به پروژه نیپا، بیان کرد: در سال جاری 28 پروژه نیپا در استان داریم که پروژه های مهم و بزرگی هستند و کشور هم روی آن ها حساس است و عملکرد اقتصادی استان ها براساس همین پروژه ها سنجش می شود و ستاد اقتصاد مقاومتی ارزیابی استان ها را در بحث اقتصاد مقاومتی برمبنای این پروژه ها می گذارد و رصد می کند.

 

وی افزود: 28 پروژه بیش از هزار و 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که در سال 99 انجام شود که تاکنون نزدیک به 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و بیش از 8 هزار و 400 فرصت شغلی هم می توانند ایجاد کنند و به جز 4 مورد بقیه در حال انجام هستند.

 

رودری بیان کرد: تعداد پروژه هایی که می توانیم پیشنهاد بدهیم حداکثر 30 پروژه است و باید پروژه هایی باشند که یکساله به بهره برداری برسند.

 

وی افزود: از 28 پروژه سال 99، تعداد 9 پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد و پیشرفت فیزیکی 15 پروژه مطابق برنامه زمان بندی جلو می رود اما امسال تمام نمی شوند و چون پروژه های مهمی هستند به عنوان پروژه های انتخاب سال 1400 باشند و 4 پروژه پیشرفت خوبی نداشتند و مشکل دارند.

کد خبر 1015232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha