رونمایی از پوستر اولین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی گیلان»

پوستر اولین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی گیلان» همزمان با برگزاری ششمین جشنواره جایزه ملی فیروزه، امروز(۲۴ دی) در رشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(چهارشنبه، ۲۴ دی) در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی گیلان» که همزمان با ششمین جشنواره جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره برای نخستین بار با هدف تأکید بر کسب و کار فرهنگی، گفتمان‌سازی تولید و مصرف فرهنگی و شناسایی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی در گیلان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر ارائه الگویی برای توسعه فرهنگی و حفظ هویت و بومی بودن آن در فرآیند توسعه افزود: این جشنواره با هدف شناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان‌ها در ۱۶ استان برگزار شده و آثار برگزیده استانی به ششمین جشنواره جایزه ملی فیروزه ارسال می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان گیلانی می‌توانند از سامانه برخط جشنواره فیروزه به آدرس https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir برای ثبت‌نام و شرکت در این رخداد فرهنگی اقدام کرده و آثار خود را تا بیستم بهمن به صورت گروهی یا انفرادی در بخش‌های اصلی ارسال کنند.

 

به گفته فاضلی «طرح و بسته بندی کالاهای فرهنگی»، «نوشت‌افزار» و «اسباب‌بازی» از بخش‌های اصلی جشنواره مذکور است.

 

وی با بیان اینکه تولیدات این جشنواره باید در قالب بازی‌های ویدئویی، محصولات بازی - یادگیری، اپلیکیشن‌های آموزشی و پویانمایی باشد خاطرنشان ساخت: آثار علاقه‌مندان پس از ثبت درخواست در سایت، توسط استان به صورت مجازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

گفتنی است، آیین اختتامیه ششمین جشنواره فیروزه اسفندماه ۹۹ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1015258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha