از موافقت کمک مالی به تیم سپیدرود تا مسکوت ماندن لایحه فروش اتوبوس های اسقاطی شهرداری

​اعضای شورای شهر رشت با اعطای کمک مالی به مبلغ پنج میلیارد ریال به تیم سپیدرود موافقت کردند اما خواستار ارائه گزارش شفاف از هزینه کرد این مبالغ به شورا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر که ظهر امروز، چهارشنبه( ۲۴دی) تشکیل شد، اعضا با اعطای کمک مالی ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی شهرداری به تیم فوتبال سپیدرود موافقت کردند. هرچند دوفوریت لایحه اعطای کمک مالی به سپیدرود با موافقت اعضای شورا مواجه شد اما چگونگی هزینه کرد کمک های اینچنینی به این تیم محل بحث و انتقاد اکثریت اعضا قرار گرفت.

 


«فاطمه شیرزاد» در این باره با بیان اینکه تنها نهادی که طی سال های گذشته به طور مستمر به تیم های ورزشی شهر به ویژه تیم های فوتبال کمک کرده، شهرداری و شورای شهر بوده است اظهار کرد: انتظار اینست که این کمک های مالی منجر به پرداخت معوقات بازیکنان تیم شود هرچند تاکنون گزارشی از چگونگی هزینه کرد این مبالغ به شورا ارسال نشده است.

 


این عضو شورا افزود: شورا و شهروندان از مسئولان تیم و باشگاه انتظار شفاف سازی در امور هزینه کرد مبالغ حمایتی را دارند و با دعوت از آنان در شورا، می توان شهروندان را در جریان این هزینه کردها قرار داد.

 


عضو دیگر شورا با تایید این سخنان گفت: تمام مبالغ مالی که به تیم می شود کاملا به باشگاه اختصاص می یابد و هیئت فوتبال استان هیچ دخل و تصرفی در آن نمی تواند داشته باشد.

 


«اسماعیل حاجی پور» تصریح کرد: با اینهمه، مالک سپیدرود باید گزارشی در این باره ارائه کند و شهرداری هم که در جریان فاکتور همه هزینه هاست می تواند در این باره پاسخ دهد.

 


با این سخنان، عضو دیگر شورا توضیحاتی درباره چگونگی مدیریت تیم سپیدرود در وضعیت کنونی ارائه کرد. «فرهام زاهد» با اشاره به تشکیل تیم مدیریتی سپیدرود تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت مالکیت تیم گفت: در حال حاضر سپیدرود با این تیم مدیریتی زیرنظر دادستانی در حال فعالیت است.

 


وی ادامه داد: تیم مالک ندارد اما تا زمان تعیین تکلیف نهایی زیرنظر تیم مدیریتی فعالیت می کند.

 


با وجود این اظهارنظرها، با موافقت اعضا برای اعطای کمک فوق، مقرر شد در آینده نزدیک گزارش مبسوطی از چگونگی هزینه کرد کمک های مالی به سپیدرود به شورا ارائه شود.

 


*لایحه فروش اتوبوس های اسقاطی شهرداری مسکوت ماند

دومین لایحه ای که در جلسه یکصد و هفتاد و نهم شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، به فروش تعدادی از اتوبوس های مالکیتی شهرداری رشت متوقف شده در توقفگاه امام علی(ع) قزوین اختصاص داشت که به دلیل روشن نبودن منافع شهرداری در این باره به مدت یک هفته مسکوت باقی ماند.

 


اگرچه این لایحه موافقت کمیسیون حمل و نقل شورا را جلب کرده بود اما با وجود توضیحات نماینده شهردار در شورا، با نظر اعضا مبنی بر مشخص نبودن جزئیات فروش و منافع شهرداری و تخلف های پیش بینی شده طی سال های گذشته در این باره، مقرر شد با مسکوت ماندن لایحه طی یک هفته آینده، اسناد و مدارک کافی و لازم برای لایحه به شورا ارائه شود.

کد خبر 1015273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha