برگزاری مسابقه «حفظ خطبه فدکیه» در آستان مقدس کاظمین

دبیرخانه آستان مقدس کاظمین به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) مسابقه «حفظ خطبه فدکیه» را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، بخش امور فکری و فرهنگی در دبیرخانه آستان مقدس کاظمین(ع) مسابقه «حفظ خطبه فدکیه» ویژه دختران و پسران را به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود.

 

دبیرخانه عمومی آستان مقدس کاظمین(ع) درباره شرایط حضور در این مسابقه گفت: سن علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه باید 9 تا 24 سال باشد. داشتن کارت هویت و مدرک شناسایی برای شرکت کنندگان در آزمون این مسابقه الزامی است.

 

آزمون این مسابقه ساعت 8 تا 14 در روزهای جمعه و شنبه 26 و 27 دی 1399 مطابق با 15 و 16 ژانویه 2021 میلادی در صحن شریف کاظمی برگزار می شود.

 

مسابقه حفظ خطبه فدکیه براساس جزوه منتشر شده توسط آستان مقدس کاظمین برگزار می شود. علاقه مندان می توانند این جزوه را از بخش امور فکری و فرهنگی و بخش روابط عمومی و نمایشگاه دایمی کتاب الجوادین به دست بیاورند.

 

 دبیرخانه آستان مقدس کاظمین پس از پایان این مسابقه جوایز مالی و هدایای نفیسی به برگزیدگان اعطا می کند.

 

گفتنی است، خطبه فدکیه سخنرانی حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد النبی پس از رحلت رسول خدا(ص) و در جریان ماجرای غصب فدک است. محتوای این خطبه توضیح درباره مسئله فدک، بعثت پیامبر(ص)، توحید، نبوت، معاد، احکام، قرآن، فعالیت های پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) برای گسترش اسلام، غدیرخم، عهدشکنی مردم و ماجرای سقیفه است.

کد خبر 1015275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha