برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بهترین تصمیم است

گلشیری بیان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب نمی‌تواند جای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بگیرد اما در این ایام و با وجود بیماری کرونا و شرایط اقتصادی نمایشگاه مجازی بهترین جایگزین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، سیامک گلشیری نویسنده در خصوص برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: از دید من هر اقدامی که سبب دیده شدن کتاب شود عملی مثبت است؛ برخی از کشورها چنین فعالیتی را انجام داده و کتاب‌های خود را به صورت مجازی ارائه کردند امیدوارم برگزاری این نمایشگاه در کشور ما با موفقیت همراه شود.  

 

او با اشاره به این که به نظر من امسال که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار نشد ضرر بسیاری به ناشران، نویسندگان، مترجمان و شاعران وارد آورد بیان کرد: از این رو که این نمایشگاه مخاطبان بسیاری دارد و افراد زیادی هر ساله از آن دیدن می‌کنند در نتیجه استقبال از کتاب‌ها نیز بیشتر است. در یکی از نمایشگاه‌های تهران برای خود من پیش آمده است که یک تیراژ از کتابم به فروش رفته است. در خصوص نویسندگان دیگر نیز چنین است.

 

 

وی افزود: در واقع در کشور ما که تیراژ کتاب پایین است برپایی چنین نمایشگاهی هم به نفع نویسنده است و هم به نفع ناشر. به گمان من این اتفاق باید زودتر از این نیز رخ می‌داد تا همگان از آن بهره‌مند شوند. البته تا زمانی که مجازی بودن این نمایشگاه در بین مخاطبین جای باز کند کمی زمان می‎برد.

 

این نویسنده با اشاره به این که فروش کتاب کاغذی و فیزیکی به صورت آنلاین در نمایشگاه مجازی کتاب فرآیند جالبی است گفت: با توجه به این که هنوز امکان صوتی یا الکترونیکی شدن بسیاری از کتاب‎ها فراهم نشده است همچنان بیشتر کتاب‌ها به صورت کاغذی ارائه می‌شوند فروش مجازی کتاب کاغذی اتفاق فرخنده‌ای است.

 

گلشیری همچنین عنوان کرد: امیدوارم نمایشگاه مجازی کتاب در نحوه نمایش آثار ناشران مختلف کمک کننده و موثر باشد و درواقع این نمایشگاه به گونه‌ای اجرا شود تا همه کتاب‌ها دیده شوند.

 

سیامک گلشیری در پایان گفت: البته این نمایشگاه مجازی نمی‌تواند جای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بگیرد اما در این ایام و با وجود بیماری کرونا و شرایط اقتصادی نمایشگاه مجازی بهترین جایگزین خواهد بود و امیدوارم این کار به نحو احسن اجرا شود.

 

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1015284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha