نظر رهبرانقلاب در  ممنوعیت ورود واکسن های خارجی شبیه به تحریم تنباکو است

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه نظر رهبر انقلاب در تولید واکسن داخلی و ممنوعیت ورود واکسن های خارجی سند افتخار روحانیت و مرجعیت ولایت فقیه است گفت: نظر رهبرانقلاب در ممنوعیت ورود واکسن های خارجی شبیه به تحریم تنباکو است.

حجت الاسلام «سید محسن محمودی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد موضع رهبر انقلاب در خصوص تولید واکسن با تکیه بر توان داخلی گفت: 42 سالگی نهضت انقلاب نشان می دهد که خواستن توانستن است. جوانان این مرز و بوم مغزهای متفکر کشور هستند که هر کجا خواسته اند توانسته اند در حوزه دارو بیش از 95 درصد داروی کشور در داخل تولید می شود. در حوزه نانو، هوا فضا، موشک و سایر حوزه ها نیز پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود:‌این موضوع به برکت انقلاب و خودباوری و بازگشت به هویت خویش رخ داده است. ایران اسلامی همیشه سرزمینی بوده است که در آن مغزهای متفکر و دانشمندان زیادی حضور داشتند که اکنون نیز در دنیا مطرح هستند. ما هر کجا خواسته ایم، توانسته ایم.

 

وی ادامه داد: در موضوع دارو نیز همین گونه است و موضع رهبری در تولید واکسن با تکیه بر توان داخلی یک نظر شجاعانه، مهم و تاریخی است. آنچه که رهبر انقلاب فرموده اند که واکسن های انگلیسی و آمریکایی ممنوع و فرانسه و سایر کشورها نیز مشکوک هستند، این امر یک نظر تاریخی و ماندگار است که جزء سندهای افتخار در نظام اسلامی باقی می ماند، این نظر را می توانیم به نظریه تحریم تنباکو تشبیه کنیم. همان گونه که فتوای تحریم تنباکو در تاریخ شیعه و مرجعیت شیعه برای همیشه باقی ماند در این موضوع نیز نظر رهبر انقلاب برای روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه به عنوان یک سند افتخار باقی می ماند.

 

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: تا زمانی که نگاه ما نگاهی وابسته باشد، کشور نمی تواند بر روی پای خود بایستد. نگاه وابستگی، نگاه به مستکبران است. کسانی که نتوانسته اند خود را درمان کنند تا چه برسد به دیگران. مستکبران کسانی هستند که سازمان های بهداشتی آنها نیز در لعاب توطئه قرار دارد، مگر ما خون های آلوده وارد شده از کشور فرانسه را فراموش کرده ایم، مگر جنایات مستکبران را در حق سایر کشورها و آزمایش داروهایشان بر روی ملت های دیگر فراموش شده است. تاریخ نمی تواند این وقایع را از یاد ببرد.

 

وی یادآور شد: در این شرایط دانشمندان ما برای تولید واکسن ورود یافته اند و انشاءالله خواهند توانست به تولید قطعی آن دست یابند. ایران اسلامی که در تمام حوزه ها توانسته است عظمت های زیادی را خلق کند در این حوزه نیز به طور قطعی موفق می شود. بر همین اساس خودباوری و تکیه بر خود رکن اساسی است و کسانی که وابسته به آمریکا و انگلیس و فرانسه هستند، دشمنی شان ثابت شده است.

 

وی گفت:‌ موضع رهبر انقلاب در تولید واکسن داخلی موضعی بسیار روشن، قاطع و دقیق است و تمامی افراد آگاه و منصف آن را تایید و تحسین می کنند و انشاءالله در آینده نه چندان دور ایران اسلامی در این حوزه نیز حرف هایی برای گفتن دارد و در دنیا سر خود را بالا می گیرد.

کد خبر 1015291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha