باقی ماندن تحریم؛ بازگشت آمریکا به برجام را بی معنی می کند

حجت الاسلام محمودی گفت: برخی خوشحال اند و تصور می کنند که با ورود بایدن اتفاقات خوبی می افتد در حالی که این گونه نیست مگر ما در زمان اوباما مشکلات کمی داشتیم و بسیاری از تحریم ها از زمان اوباما شروع شد و ترامپ آنها را ادامه و تشدید کرده است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برداشتن تحریم ها و توصیه های رهبر انقلاب در خصوص برجام گفت: در موضوع برجام نیز دشمنان ما نشان دادند که صادق نیستند و موضوع و بحث اصلی این است که صداقت از آمریکا و اروپا دیده نشده  و عدم صداقت از زمان دموکرات ها آغاز شده و در دوره ترامپ ادامه یافته است.

 

رییس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار کرد:‌ برخی خوشحال اند و تصور می کنند که با ورود بایدن اتفاقات خوبی می افتد در حالی که این گونه نیست مگر ما در زمان اوباما مشکلات کمی داشتیم و بسیاری از تحریم ها از زمان اوباما شروع شد و ترامپ آنها را ادامه و تشدید کرده است.

 

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: اکنون نیز با آمدن بایدن و برخورد سیاسی با نظام اسلامی اتفاق خاصی نمی افتد. باید بدانیم که آمریکا صداقت نشان نداده است. نشانه بازگشتن آمریکا به برجام برداشتن تحریم ها است. این موضوع طبق صحبت های آنها و رییس جمهوری این کشور که ادعا کردند تمام تحریم ها یک باره برداشته می شود باید عملی شود.

 

وی گفت:‌با توجه به این صحبت ها آمریکا باید تحریم ها را یکجا بردارد تا مشخص شود که راست می گوید یا نه. با برداشتن تحریم ها ملت می توانند حرف او را باور کنند در غیر این صورت با استمرار تحریم ها در جای خود برگشتن آنها به برجام معنی ای ندارد.

 

رییس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان تهران  تصریح کرد:‌ ما در اصول و مبانی خود ایستادگی می کنیم و یقینا اگر بیش از آنچه که آمریکا در زمان ترامپ به ایران ظلم کرده است، هیچ کار دیگری نمی تواند از پیش ببرد و اگر ما در حوزه مدیریتی درونی کشور مدیران با کفایتی را انتخاب کنیم، قطعا می توانیم مشکلات زیادی را از سر راه برداریم.

 

وی گفت: تمامی کارشناسان ما به این موضوع اذعان دارند که مشکل اصلی و آسیب اصلی کشور حوزه مدیریتی در موضوع به خصوص اقتصاد و فرهنگ است. اگر در حوزه مدیریت تلاش کنیم و در چند ماه باقی مانده که حتی یک روز آن هم کم نیست سعی خود را بکار ببریم ، یقینا می توانیم در برابر دشمن بایستیم و نیازی به برجام و امثال آن نداریم.

 

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: در صورتی که آمریکا به برجام برگردد و تحریم ها را بردارد در آن صورت مسئولان نظام مصلحت بدانند به برجام باز می گردند در غیر این صورت به هیچ وجه به صلاح کشور نیست که بخواهد دوباره ضررهای گذشته را تکرار کند.

 

 

کد خبر 1015297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha