زکات سبب ثبات، امنیت، رفاه و آرامش جامعه است

حجت الاسلام مهری گفت: زکات سبب ثبات، امنیت، رفاه و آرامش جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «محمدطاها مهری» امروز (24 دی) در در گردهمایی ائمه جمعه در استان مرکزی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه این واجب الهی باید بیش از پیش ترویج شود، گفت: فرهنگ سازی و تبلیغ در راستای ترویج  فریضه الهی زکات از اولویت‌ها و راهبردهای اساسی جامعه است.

 

مدیر کل امور اجرایی زکات در کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: زکات راهی موثر برای ثبات، امنیت، رفاه و آرامش جامعه اسلامی باید در اختیار ولی فقیه باشد.

 

وی افزود: قانون زکات در سال ۹۰ به تصویب رسیده و شورای عالی زکات  نیز در این راستا تشکیل شده است و بحمدالله در همه نقاط کشور با مدیریت نماینده ولی فقیه هر استان که ریاست شورای زکات را بر عهده دارد فعالیت های خوبی انجام شده است.

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در سطح کشور در ۹ ماهه امسال بیش از هزار میلیارد تومان  زکات واجب، مستحب و کفارات جمع آوری شده، گفت: این مبلغ در دبیر خانه امداد کشور ثبت شده که سهم استان مرکزی در ۹ ماهه امسال حدود ۳۰ میلیاردتومان است.

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در شهرستانها شورای زکات شهرستان، بخش و روستا نیز تشکیل شده است، بیان کرد: زکات های جمع آوری شده در هر بخش با نظارت شورای زکات در همان روستا برای فقرا و نیازمندان هزینه می شود.

 

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور به برنامه های آینده این شورا اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های آتی ما این است که سهمی از زکات هر شهرستان در اختیار رئیس شورای زکات آن شهرستان قرار بگیرد و مصارف زکات باید با اجازه امام جمعه انجام شود.

کد خبر 1015308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha