از ساماندهی ۹۳ درصد گلزارهای شهدای کهگیلویه و بویراحمد تا راه اندازی نمایندگی بنیاد شهید پاتاوه

موسوی با بیان اینکه ۹۳ درصد از گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را ساماندهی کرده‌ایم، گفت: راه اندازی نمایندگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان کهگیلویه و بویراحمد را در دستور کار قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امام جمعه، بخشدار، شهردار و رئیس شورای پاتاوه به همراه «رضا دلشادیان»، رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (چهارشنبه 24 دی ماه) با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دیدار و گفت و گو کردند.

 

حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید سپهبد سلیمانی، گفت: بخش پاتاوه 72 شهید، 260 جانباز و سه شهید گمنام دارد و مردم ولایت مدار و شهید پرور پاتاوه استقبال خوبی از شهدای گمنام داشتند.

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه مردم پاتاوه مردمی، مطالبه گر، مدافع آرمان‌های انقلابی اسلامی و همواره پای کار هستند، ادامه داد: پاتاوه، بخش محرومی بوده و مردم بخش از مسئولان گلایه‌هایی دارند که از خانواده شهدا و ایثارگر کمتر سرکشی می‌کنند.

 

وی یادآور شد: آن‌ها این انتظار را دارند که مسئولان به خانواده‌های شهدا و ایثارگر این بخش توجه بیشتری داشته باشند، هر چند ما قدردان خدمات خوب بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم.

 

حجت الاسلام سیادت در ادامه گفت: درخواست همه مردم و مسئولان بخش راه اندازی نمایندگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش پاتاوه است.

 

امام جمعه پاتاوه یادآور شد: پاتاوه پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و مسیر ورود و خروج چند استان به شمار می‌رود و این توقع می‌رود که فرهنگ شهادت و ایثارگری مردم بخش پاتاوه با انجام اقدامات مناسب برای نسل‌های آینده و مردم بهتر تبیین شود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بعضی از کارها به فرموده مقام معظم رهبری «باید توسط مدیران آتش به اختیار انجام بگیرد»، گفت: از یک مدیر جهادی و انقلابی انتظار می‌رود، کارها را آتش به اختیار البته در چارچوب قانون انجام بدهد، نه اینکه کارها در بروکراسی اداری گیر بیفتد.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: دشمنان روی خانواده شهدا، ایثارگر، جانباز، علما و مدیران کار می‌کنند که آنها را به انحراف بکشانند، پس باید کارهای فرهنگی، دینی و ارزشی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.

 

«رضا دلشادیان»، رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن قدردانی از اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، خواستار توجه هر چه بیشتر به جامعه ایثارگری بخش پاتاوه شد و گفت: راه اندازی نمایندگی اداره کل بنیاد شهید در بخش پاتاوه ضروری بوده، همچنین از مسئولان بنیاد شهید می‌خواهیم که برای راه اندازی یک مکان فرهنگی و تفریحی برای جامعه ایثارگری در این بخش احداث شود.

 

«محمد آبدار»، شهردار بخش پاتاوه نیز در این نشست بر توجه به خانواده شهدا و ایثارگر این بخش و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و اظهار کرد: بنیاد شهید برای ساخت المان‌های برای شهدای این بخش به کمک شهرداری پاتاوه بیاید.

 

«سید منصور موسوی» بعد از شنیدن اظهارات مسئولان بخش پاتاوه، گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی شهیدپرور و ایثارگر هستند و هر کاری که برای آنها انجام بدهیم، کم است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مجتمع توانبخشی و فرهنگی ایثارگران یاسوج بعد از 15 سال بلاتکلیفی دوباره احیاء شد و اکنون این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی ادامه داد: این پروژه حق جامعه ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد است که متأسفانه به دلایلی خوابیده بود و الحمدالله در یک مکان بسیار خوب و بکر در حال ساختن بوده و این یک قدم اساسی برای جامعه ایثارگری و خانواده شهید است.

 

موسوی از راه اندازی شعبه جامعه ایثارگری در دستگاه قضایی استان خبر داد و افزود: به منظور تکریم جایگاه خانواده شهدا و ایثارگر، شعبه‌ای در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 93 درصد از گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را ساماندهی کرده‌ایم، گفت: اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا استانی بوده و بنده با توجه با کمبود اعتبارات در سال 98 پای درب رئیس بنیاد شهید کشور نشستیم تا توانستیم اعتبارات لازم را برای ساماندهی 70 گلزار شهدا به دست بیاوریم.

 

وی با بیان اینکه کارهای زیادی را در بی‌پولی انجام دادیم، بیان کرد: ساماندهی گلزار شهدای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام دادیم. 

 

موسوی خاطرنشان کرد: مرکز استان پیشانی استان بوده و هنگامی که مسئولان کشوری به استان سفر می‌کنند، در نخستین قدم به زیارت گلزار شهدای یاسوج می‌روند که لازم بود تغییراتی در این گلزار ایجاد شود و نمای بیرون آن انجام شد و خرده‌کاری‌ها و همچنین مقاوم‌سازی آن با 400 میلیون تومان در سال 98 انجام شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به تفاهم نامه بنیاد شهید با صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در راستای تبیین و توسعه فرهنگ شهادت و ایثارگر کارهای خوبی را با صدا و سیما انجام دادیم.

 

وی از پرداخت کامل مطالبات خانواده شهدای استان خبر داد و گفت: هزینه درمان ایثارگران استان به روز شده است.

 

موسوی به مظلومیت‌های استان در حوزه ایثارگری هم گریزی زد و گفت: شهید زرین فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما در استان‌های دیگر روی آنها مانور می‌دهند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی نمایندگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان کهگیلویه و بویراحمد را در دستور کار قرار می‌دهیم.

 

وی با اشاره به مستمری جامعه هدف، ابراز داشت: برقراری مستمری 600 نفر از ایثارگران در سال جاری عملیاتی شده و برای 780 نفر از والدین معظم شهدا و ... حق مراقبت مشخص شده است.

 

موسوی یکی از مشکلات اصلی استان را مربوط به خانواده 400 شهید مجرد دانست و گفت: این 400 شهید مجرد استان بدون حکم حقوقی بوده اند که نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس پیگیر این مشکل برای استان و کل کشور باشند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حالی که ده‌ها هزار خانواده شهید در کشور چنین مشکلی دارند و این خانواده‌ها به همین دلیل که حکم حقوقی ندارند با سختی و مرارت و با حداقل دریافتی زندگی را سپری می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد 936 شهید مجرد دارد، به بیکاری جامعه ایثارگران هم گریزی زد و گفت: 16 دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیرو استخدام کرده‌اند و سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر را رعایت نکردند و پرونده آنها در سازمان بازرسی در دست پیگیری است.

 

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا بستر مناسبی را در اختیار مردم عزیز ما قرار می‌دهد تا از هر نقطه از ایران بتوانند شهدای عزیز را در سراسر کشور زیارت کنند.

 

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، آغاز به کار این سامانه اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

کد خبر 1015321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha