تشریح برنامه های عزاداری ایام فاطمیه در کانون «الزهرا (س)»

حضوری از برگزاری آیین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در فاطمیه دوم به همت کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» خبر داد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به تشریح برنامه های عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» پرداخت و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از سوی این کانون انجام شده و بچه های مسجد مصمم به اجرای برنامه های در خور شأن و منزلت ائمه اطهار (ع) در این مناسبت هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» افزود: همزمان با این مناسبت، به مدت 6 شب آیین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت بی بی 2 عالم در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: این برنامه ها از شب گذشته آغاز شده تا دوشنبه 29 دی ماه با حضور اهالی مسجد، نمازگزاران و اعضای کانون برگزار می شود.

 

حضوری با اشاره به برنامه های این آیین، خاطرنشان کرد: در این راستا و با برنامه ریزی های انجام شده از سخنان حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امام جمعه جهرم بهره مند می شویم.

 

وی ادامه داد: همچنین دیگر سخنرانان این مراسم، حجت الاسلام «سید علی شهیم» امام جمعه بخش «کردیان» و حجت الاسلام «عباس عرفایی» از اساتید حوزه علمیه بوده که در این محفل فاطمی در وصف حضرت زهرا (س) سخنرانی می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» ادامه داد: در شام شهادت حضرت زهرا (س) نیز ویژه برنامه ای به همت هیئت دانش آموزی «یاوران ولایت» در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود که سخنران آن حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» امام جمعه جهرم است.

 

وی عنوان کرد: در این مراسم علاوه بر سخنرانی، مرثیه سرایی و عزاداری در رثای مادر خوبی ها، توسط «فرشید میرزایی» و مداح نوجوان «علیرضا اعظمی» از کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» انجام می شود.

 

حضوری اضافه کرد: آیین عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» به مدت 6 شب و همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س) در پایان با دعوت از شهروندان برای شرکت در این آیین ها، رعایت شیوه نامه های بهداشتی با استفاده از ماسک و توجه به فاصله فیزیکی با توجه به شیوع بیماری کرونا را خواستار شد.

 

به گزارش شبستان، آیین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در قالب رواق «نور» در طرح ملی «ایران قوی» برگزار می شود.

 

کد خبر 1015406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha