ممنوعیت ورود واکسن کرونا از انگلیس و امریکا، نمونه تدبیر و بینش رهبری است

یک فعال فرهنگی و دینی گفت: ممنوعیت ورود واکسن کرونا از انگلیس و امریکا، نمونه تدبیر، بینش، انقلابی گری، شجاعت مقام معظم رهبری و دفاع ایشان از حقوق عامه مردم است.

حجت الاسلام محمد حسین صنعتکارفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در پاسخ به شبهه  چرایی ممنوعیت ورود واکسن خارجی کرونا از انگلیس و امریکا توسط مقام معظم رهبری و اختیارات ایشان در قانون اساسی گفت: در مقدمه قانون اساسی ریاست حکومت تحت عنوان ولی فقیه ذکر شده است که می تواند در مواقع لزوم بنا به مصالح کشور حکم حکومتی صادر کند.

 

این فعال فرهنگی و دینی افزود: در روش امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هم این گونه بوده است از جمله فرمان تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام قبل از بازنگری قانون اساسی یا شیوه بازنگری قانون اساسی که در این قانون پیش بینی نشده بود و در زمان رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، معظم له متعدد احکام حکومتی صادر نموده اند از جمله  فرمان ۹ ماده ای به رئیس جمهور در خصوص توافقنامه برجام، فرمان به نیروهای مسلح برای کمک به مناطق سیل زده، فرمان و تنفیذ مصوبات ستاد مقابله با کرونا که به منزله قانون است.

 

حجت الاسلام صنعتکار افزود: در اصل پنجاه و هفتم هم بیان شده که قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران، قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می‌گردند و این قوا مستقل از یکدیگر هستند.

 

روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: در اصل یکصد و نهم  قانون اساسی در ذیل شرایط و صفات رهبر بينش صحيح سياسي و اجتماعي، تدبير، شجاعت، مديريت و قدرت كافي براي رهبري را از صفات رهبر بیان می کند و ممنوع کردن واکسن از کشورهای متخاصم که دنبال تشدید تحریم هستند و از طرف دیگر خود همین کشورها دارای آمار بالای مبتلا و فوتی هستند و نتوانستند خود را مهار کنند نمونه تدبیر، بینش، انقلابی گری، شجاعت معظم له و دفاع ایشان از حقوق ملت (قانون اساسی )، حقوق شهروندی، حقوق عامه است.

 

حجت الاسلام صنعتکارفر افزود: در اصل صد و ده  قانون اساسی هم نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام از وظایف و اختیارات رهبر بیان شده است که می توان به محوری ترین سیاست کلی نظام مربوط به بیماری کرونا سیاست های کلی سلامت نام برد.

 

این فعال فرهنگی و دینی خطاب به شبه افکنان گفت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در حکمت ۹۸ نهج البلاغه تاکید فرموده اند که «هرگاه خبری شنیدید بدان توجّه کنید به منظور درک آن ، نه به منظور نقل آن ، زیرا خبرگزاران فراوان و درک کنندگان اندکند»، لذا وقتی با یک واقعه یا خبری مواجه می شویم باید با تحقیق، دقت و بررسی و سپس موضع گیری کنیم.

 

حجت الاسلام صنعتکارفر افزود: مقام معظم رهبری حکیم و دیدبان نظام ایران و امت اسلامی است که از هوای نفس سخن نمی گوید و هدفش اعتلای اسلام و وطن ما ایران است لذا به عنوان یک مسلمان به عنوان یک ایرانی و یک فعال سیاسی از روی انصاف، غیرت و تقوای سیاسی سخن بگوییم و برای سرفرازی وطن و خاکمان مقدس که تمدن چندین هزارساله دارد آب به آسیاب بی تمدن ها نریزیم و در زمانی که حداقل موضوع سلامت و جان انسان ها در میان است اغراض سیاسی و جناحی را وارد این مسائل نکنیم./

کد خبر 1015500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha