بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی

حاجی میرزایی شرایط بازگشایی مدارس را تشریح کرد و گفت: مدارس به جز استان ها با وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا باید باز گشایی شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، محسن حاجی میرزایی در گفتگوی با فرهنگیان که به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد  با اشاره به  حضوری شدن مدارس گفت:اگر تمام بستر های مجازی از لحاظ زیرساخت های فنی، انگیزشی، توانایی یادگیری دانش آموزان، آمادگی فرهنگیان فراهم باشد، اهداف آموزش با ۵۰ درصد محقق می شود.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود:از سوی دیگر استان هایی هست که دسترسی به آموزش مجازی ندارند و می طلبد که به فکر آموزش های حضوری باشیم.
 
وی با بیان اینکه سیاست دنیا بازگشایی مدارس است گفت: با شیوع ویروس کرونا مدرسه اولین جایی بود که در دنیا تعطیل شد و ارزیابی های جهان نشان میدهد که کشورها به دنبال بازگشایی هستند.
 
وی ادامه داد: فاصله گرفتن دانش آموزان از آموزش حضوری تبعاتی دارد چون مدرسه جدا از رویکرد های آموزشی تاثیر فرهنگی، اجتماعی و روانی دارد.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در مناطق با وضعیت قرمز بازگشایی نمی شوند. اما در سایر مناطق باید بازگشایی شوند و زمان آن اکنون است.
 
وی ادامه داد: دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر تراکم جمعیتی ۱۰ نفر باشد.
 
 
حاجی میرزایی بیان کرد:لایحه  رتبه بندی فرهنگیان نیز تحویل دولت داده شده است و جزییات آن تا دو روز آینده مشخص می شود و پس از آن تحویل مجلس داده شده و در فرودین ماه  سال ۱۴۰۰ اجرا می شود.
کد خبر 1015525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha