جهش تولید بدون مشارکت بانوان امکان‌پذیر نیست

مدیر موسسه فروغ اندیشه غدیر گفت: بر این باوریم که اگر قرار باشد که منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید به منصه ظهور برسد، نباید از این قشر عظیم بانوان غافل شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حجت‌الاسلام باقری» امروز (پنجشنبه 25دی‌ماه) در نخستین سمینار آموزشی بانوان تولیدکننده استان قم که در فرمانداری قم برگزار شد، گفت: از شما کارآفرینان قدردانی می‌کنم که این‌گونه تلاش کرده و می‌کوشید تا چرخ تولید بچرخد.
 

مدیر موسسه فروغ اندیشه غدیر تأکید کرد:  برگزاری این سمینار بسیار مهم است چراکه موجب می‌شود محصولات تولیدی کارآفرینان معرفی‌شده و برنامه خواهیم داشت تا در نخستین فرصت نمایشگاه این محصولات را نیز برپا کنیم.


وی گفت: حتی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اگر کسی برای تولید، نیاز به حمایت داشته باشد، از او حمایت نیز انجام شود و با برخی از کارخانه‌ها صحبت تا مواد اولیه ارزان در اختیار کارآفرینان قرارگرفته و از سوی دیگر در صورت نیاز به تسهیلات بانک‌ها همراهی داشته باشند.


باقری تأکید کرد: بانوان قدرت کشف‌شده‌ای هستند که حتی برخی از آن‌ها خودشان را باور نکرده‌اند و البته بسیاری از بانوان منشأ خیرات و اثرات بسیاری هستند، اما بر این باوریم که اگر قرار باشد که منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید به منصه ظهور برسد، نباید از این قشر عظیم بانوان غافل شویم.


مدیر موسسه فروغ اندیشه غدیر گفت: این قشر در زمان جنگ  توانمندی خود را رخ همگان گذاشتند و نباید فراموش کنیم و باور داریم که اگر مخلصانه آمده و دنبال گزارش دهی و رزومه پر کردن نباشیم، می‌توانیم قدم‌های اساسی برداریم.


وی گفت: در حال رایزنی برای برگزاری بازارچه‌ای برای معرفی محصولات بانوان هستیم که مقدمات کار فراهم‌شده و با مسئولان مربوطه شهری نیز مذاکرات انجام‌شده است.


سید مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: حضور زنان تولیدکننده که بیشتر رویکرد سرپرستی خانواده‌ها را دارند، در خدمت آن‌ها هستیم و به دنبال توانمند کردن این بانوان در عرصه تولید هستیم.


وی گفت: اطلاعات این بانوان جمع‌آوری و حدود 150 نفر آن‌ها محصولاتشان نیز ثبت و در نمایشگاهی که به‌زودی دایر می‌شود، محصولات آن‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.


سبحانی گفت: به دنبال عرضه محصولات و توانمند کردن این بانوان هستیم تا کرامت زن حفظ‌شده و بتوانند کمک شایانی در عرصه تولید کنند.

کد خبر 1015628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha