بستری هزار و ۴۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران

موسوی گفت: هم اکنون هزار و ۴۳۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری،‌ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در این مدت ۲۲۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۴۳۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۷۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، پنج شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

موسوی افزود: در حالی که بیشتر استان‌های کشور پیک سوم شیوع کرونا را پشت سر گذاشته‌اند، این استان در حال ورود به پیک سوم است و با وجود این وضع، مسافران باز هم به استان مازندران وارد می‌شوند.

 

وی با اعلام اینکه کرونا خطرناک‌تر از همیشه است،‌گفت: کوچکترین بی احتیاطی و سهل انگاری می تواند خطرساز باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انجام تمهیدات ویژه‌ برای کنترل کووید ۱۹ در روستا‌های استان خبر داد و گفت: این تمهیدات ویژه به صورت رنگ بندی برای جمعیت روستایی مشخص شد و به فرمانداری‌ هر شهرستان ارسال شد.

 

این مسئول اظهار کرد: بر این اساس اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در روستا‌های استان توسط بهورزان، بخشداران، دهیاران، شوراها، سازمان‌های مردم نهاد پایگاه‌های مقاومت، مراکز بهداشتی و روستاییان انجام می‌شود.
 

موسوی گفت: روستائیان که عمدتا تولید کننده محصولات کشاورزی و دامی هستند با شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از قشر‌های دیگر دچار آسیب شده‌اند.

 

 

کد خبر 1015635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha