۵۰ درصد از توان نظامی کشور را سربازان تشکیل می دهند/ مشمولان متأهل به ازای هر فرزند ۳ ماه کسری خدمت می گیرند

مهری گفت: همچون دوران دفاع مقدس ۵۰ درصد از توان نظامی کشور را سربازان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سردار «تقی مهری» عصر امروز(پنجشنبه 25 دی) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اعزام مشمولان خدمت سربازی اظهار کرد: برنامه ریزی برای اعزام مشمولان تا مراکز آموزشی از وظایف مهم نیروی انتظامی به شمار می رود.

 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: در سال جاری با توجه به اپیدمی کرونا اعزام مشمولان تداوم داشت و  تمامی پروتکل های بهداشتی توسط ستاد کل نیروهای مسلح رعایت می شود.

 

مهری یادآور شد: ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار مشمولان خدمت سربازی قرار داده می شود و در وسیله نقلیه که این سربازان به محل آموزش اعزام می شوند تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود لذا خانواده ها  دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

 

وی بیان کرد: قرارگاه مهارت آموزش شغلی سربازان شکل گرفته و امسال با توجه به شیوع کرونا دوره های مهارت آموزی  کاهش پیدا کرده است ولی برنامه های ما همچنان تداوم دارد.

 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ابراز داشت: تفاهم نامه ای با ستاد نیروهای مسلح با وزارت کشور منعقد شده که براساس آن در هر استان معاون اقتصادی استاندار گلستان برای اشتغال سربازان برنامه ریزی می کند.

 

مهری یادآور شد: با موافقت نیروهای مسلج برای سربازان متاهل دو ماه کسری خدمت تعلق می گیرد و افراد متأهل به ازای هر فرزند سه ماه کسری خدمت به آنها تعلق خواهد گرفت.

 

وی بابیان اینکه حق تأهل برای سرباز و کادر نیروی انتظامی فرقی نمی کند، بیان کرد: مرخصی سربازان به یک ماه رسیده است، همچنین افزایش حقوق سربازان را پیگیری می کنیم.

 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا یادآور شد: برای کسانی که در حال خدمت سربازی هستند دفترچه خدمات درمانی برای کادر و  سربازی تفاوتی ندارد.

 

مهری افزود: از 6 میلیون رزمنده دفاع مقدس نزدیک به 50 درصد آن سربازان بودند و در حال حاضر 50 درصد از توان دفاعی کشور را نیز سربازان تشکیل می دهند که در مقرها، مرزها و معابر حضور دارند و نسبت به ایجاد امنیت جاده، شهر و کشور تلاش می کنند.

 

 

 

کد خبر 1015636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha