برگزاری نمایش سوگواره یاس

مسعودیان از برگزاری نوا نمایش سوگواره یاس در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: نمایش سوگواره یاس روایتی از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

 «سیدمرتضی مسعودیان» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: نوا نمایش سوگواره یاس در روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه و همزمان با ایام فاطمیه برگزار می شود.

 

مدیربرنامه سوگواره یاس افزود: نمایش سوگواره یاس در مصلی شهر قدس واقع در بلوار مصلی، میدان مصلی و ویژه بانوان برگزار می شود و حضور در آن رایگان است.

 

وی درخصوص موضوع سوگواره یاس گفت: نمایش سوگواره یاس روایتی است از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در کتب تاریخی معتبر اهل سنت قابل اثبات است.


 مسعودیان خاطرنشان کرد: روایت نمایش از اعتراض ام فروه انصاری به خلافت ابوبکر آغاز می شود که وی در مجلسی با ارائه دلایل مستند و مستدل خلافت ابوبکر را زیرسوال می برد بنابراین به دستور خلیفه اول به شهادت می رسد.

 

وی ادامه داد: زمانیکه خبر شهادت ام فروه در دفاع از ‌ولایت به حضرت علی (ع) می رسد، ایشان در محل دفن ام فروه حضور می یابند و به اذن الله و به خواست خداوند قبر ام فروه شکافته می شود و وی زنده می شود که از معجزات و کرامات امیرالمومنین (ع) است و در ادامه نیز داستان نمایش به شهادت حضرن فاطمه زهرا (س) می پردازد.

 

مسعودیان تصریح کرد: روایت زنده شدن ام فروه در مستندات تاریخی موجود می باشد.

کد خبر 1015640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha