جامعه داخلی آمریکا دلخوشی از کارنامه نخبگان سیاسی چپ و راست ندارد

خوش چشم با اشاره به علل رو به افول بودن آمریکا افزود: جامعه داخلی آمریکا دلخوشی از کارنامه نخبگان سیاسی چپ و راست ندارد و کارنامه غلط آن‌ها موجب شد که جامعه پس از اوباما به جایی برسد که آقای «ترامپ» به عنوان شخص سوءاستفاده چی را انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید مصطفی خوش چشم با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه  ترامپ تولید دستگاه سیاسی و لیبرال دموکراسی آمریکاست، گفت: آمریکا به واسطه قدرت هژمونی که در جنگ نرم اطلاع رسانی و رسانه‌ای دارد حتی در نزد مخالفانش به گونه‌ای از خودش تصویر سازی کرده است که او را ابرقدرت بسیار قدرتمند از داخل می‌دانند و لو اینکه مرگ بر آمریکا بگویند و او را ظالم بدانند.


کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: بسیاری از سیاست مداران آمریکایی هم در خواب هستند و از حوادث آمریکا غافلگیر شدند و باور نداشتند که جامعه آمریکا تا این حد ملتهب باشد.


خوش چشم اضافه کرد: هزینه‌های بسیار زیادی از جمله نظامی که آمریکا در بیرون از کشور برای تثبیت هژمونی خود انجام داد و جهانی سازی موجب شد که هزینه‌های این کشور افزایش یابد و آورده اش در داخل کم باشد و زیر ساخت‌های داخل آمریکا فرسوده باشد.


وی با اشاره به علل رو به افول بودن آمریکا افزود: جامعه داخلی آمریکا دلخوشی از کارنامه نخبگان سیاسی چپ و راست ندارد و کارنامه غلط آن‌ها موجب شد که جامعه پس از اوباما به جایی برسد که آقای «ترامپ» به عنوان شخص سوءاستفاده چی و دارای رذایل اخلاقی را انتخاب کردند و این ناشی از نامیدی مردم آمریکا از دستگاه حاکمیت بود که به او پناه بردند.


این کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل گفت: این پدیده پوپولیسم و عوامگرایی فقط در آمریکا نیست بلکه در انگلستان هم آدم عوامگرایی مانند «جانسون» در قدرت است و در اتریش هم صدراعظم چپ با حزب راست افراطی ائتلاف کرد بنابراین جامعه غربی دچار برخی مشکلات است.


خوش چشم افزود: با زیاد شدن مشکلات اقتصادی، گسل‌ها و مشکلات اجتماعی مانند تبعیض نژادی نیز شکل می‌گیرد و نارضایتی مردم افزایش می‌یابد.


وی اضافه کرد:​ مردم ناراضی بیشتر از سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند و حدود ۸۰ تا ۸۵ میلیون نفر در آمریکا هم رای ندادند بنابراین حدود ۱۶۰ میلیون نفر به «بایدن» رای ندادند.


خوش چشم افزود: شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آمریکا سعی می‌کنند هدایت افکار عمومی را در دست داشته باشند اگر چه وضع نشان می‌دهد که شتاب زده عمل می‌کنند و ترسیدند و نگران هستند.


وی ادامه داد: استقرار ۲۰ هزار نیروی نظامی مسلح آمریکا در واشنگتن پایتخت این کشور از مجموع نیرو‌های آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه بیشتر است.


خوش چشم افزود: هیئت حاکمه آمریکا در حال ایجاد حصر مجازی و مالی برای ترامپ و طرفدارانش است و به گونه‌ای پالایش می‌کند که طرفداران ترامپ ناامید شوند.

 

کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل گفت: بعید است تا پایان ریاست جمهوری آمریکا به دلیل کمبود وقت ، ترامپ استیضاح شود بنابراین به بعد از تحلیف می رسد و در حال حاضر برخی جمهوری خواهان استدلالی را مطرح می کنند که استیضاح برای صاحبان قدرت است و ترامپ یک شهروند عادی است و امکان استیضاح نیست. مقامات عالی رتبه آمریکا حمله کنندگان به کنگره آمریکا را فتنه گر می نامند.


خوش چشم ادامه داد: اگر نمایندگان ، ترامپ را کنار بگذارند این جنبش تمام نخواهد شد چون یکی از نمایندگان اعلام کرده به محض تحلیف بایدن، او را به خاطر روابط فساد انگیزی که با اوکراین داشته استیضاح خواهد کرد.


این کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل گفت: نمایندگان سعی می کنند با همه ابزارها ترامپ را از قدرت کنار بگذارند حتی اگر استیضاح هم نکنند متمم 14 را اجرا می کنند که بر اساس آن هر فردی که تحریک به شورش یا شورش کرده باشد دیگر نمی تواند رئیس جمهور یا مقام دولتی آمریکا باشد بنابراین سعی می کنند با قطع ارتباط او با هوادارانش، حصر مجازی و اقتصادی او را تهی کنند و بعد اگر بتوانند در بخش سیاسی و اگر نتوانند او را طوری محصور کنند که دیگر ترامپ در صحنه نباشد.


خوش چشم گفت: جنبشی که ترامپ به راه انداخته حتی اگر به پایان برسد ناآرامی های مردم ادامه خواهد داشت چون بایدن همان راهی را می رود که در 2016 منجر به حضور ترامپ شد.

کد خبر 1015711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha