تعقیب کیفری و اداری برای مسئولان متخلف دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در بسیاری از قوانین اگر مسئول و فردی در مسئولیت خود کوتاهی کرده باشد قابل تعقیب کیفری و اداری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن درویشیان در ارتباط تصویری با استودیو پخش خبر ۲۱ پنج شنبه شب شبکه یک سیما درباره ترک وظایف مسئولان دستگاه‌های اجرایی افزود:​ در ماده ۶ قانون هوای پاک، ماده ۲۱ مدیریت بحران کشور، ماده ۲۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون رسیدگی به تخلفات اداری، قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و قوانین متعدد دیگر در این زمینه وجود دارد که بر اساس آن اگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را انجام ندادند قابل تعقیب هستند.


وی تصریح کرد: هر فردی با هر مسئولیتی و در هر سطحی که عهده دار بوده و هست باید پاسخگو باشد و اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کرده باشد اعم از وزیر، معاون وزیر، مدیرکل و ... قابل تعقیب است و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و به عنوان ترک فعل مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.


رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:​ در سند تحول قوه قضاییه و در ماموریت سوم آن که مربوط به نظارت بر اجرای صحیح قوانین است تکلیفی را بر عهده سازمان بازرسی کل کشور با همکاری بخش‌های دیگر قوه قضاییه مقرر کرده است که بر اساس آن تکالیف دستگاه‌های اجرایی را در یک سامانه تحت عنوان سامانه تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی منعکس کند و همچنین اقداماتی که در رابطه با این تکالیف انجام دادند در این سامانه منعکس شود و مورد رصد قرار می‌گیرد البته با اولویت موضوعات و قوانین مربوط به نظام پولی، بانکی، قاچاق کالا و ارز، سلامت، خانواده و ... از جمله اولویت‌های این سامانه و رصد کردن تکالیف قانونی است.

کد خبر 1015721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha