ضرورت تبیین شاخصه های سبک زندگی فاطمی در بستر فضای مجازی

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: یکی از کارهای بسیار لازمی که در مواجهه با مخاطب امروز باید انجام دهیم، نشان دادن و تبیین شاخصه های سبک زندگی فاطمی در بستر فضای مجازی است.

«نرجس شکرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: از هر منظر و زاویه ای که به سیره و زندگانی حضرت زهرا(س) نگاه کنیم، ایشان بهترین و کامل ترین الگو برای زنان جامعه ما به شمار می روند و مهم این است که بتوانیم به زبان امروز و با بهره گیری از ابزار هنر و رسانه این الگو بودن سبک زندگی حضرت را به درستی برای مخاطب تبیین کنیم.

 

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران افزود: به خصوص با توجه به افزایش روزافزون میل و استقبال مردم و جوانان برای حضور و فعالیت در فضای مجازی، از این بستر نباید غفلت کنیم، چه آن که با تولید محتواهای جذاب و کوتاه و حرفه ای و انتشار هدفمند و هوشمندانه آن ها می توانیم بر مخاطبان انبوهی در فضای مجازی تأثیرگذار باشیم.


وی با بیان این که تأسی به سیره و سبک زندگی ام ابیها(س)، تضمین کننده سعادت ما در دنیا و آخرت است، گفت: حضرت فاطمه(س) چه در زمینه همسرداری، مادری و تربیت فرزند و چه در زمینه ولایتمداری، دفاع از حریم امامت و ولایت و مقابله با جریان ظلم و باطل، بهترین اُسوه برای همه حق طلبان و حامیان جبهه حق هستند و انشاالله که ما بتوانیم نه تنها در مقام حرف و سخن بلکه در عمل به این الگوی بی همتا تأسی بجوییم.


پژوهشگر و فعال فضای مجازی همچنین بیان داشت: صدیقه اطهر(س) از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که خود حضرات معصومین(ع) به صراحت فرموده اند که ما حجت بر همه مردم هستیم و در این میان، مادرمان فاطمه(س)، حجت بر ماست.


وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) به خصوص در مقوله تربیت فرزند، بهترین و کامل ترین الگوست و ایشان به موازات ابراز محبت زبانی و عملی به فرزندان خود، به آن ها درس خدامحوری، حق طلبی، ظلم ستیزی ، یاری مظلوم، نوع دوستی، کمک به همسایه ، ایثار و بخشش و فداکاری می آموخت.


شکرزاده همچنین گفت: در بحث تربیت کودک البته کتب و مقالات بسیاری نوشته شده اما اجمالاً باید تأکید کرد که تربیت دینی کودکان بیش و پیش از هر چیز به عملکرد والدین آن ها بستگی دارد به این معنا که عامل بودن والدین به مسائل دینی،خوش اخلاقی ،وفای به عهد ،تعهد و غیره ، در بچه هایشان نیز تأثیر مشهودی می گذارد.

کد خبر 1016009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha