برگزاری مراسم دهه فاطمیه در کانون فرهنگی هنری قدس گرگان

کیقبادی گفت: کانون فرهنگی هنری قدس با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در دهه اول و آخر مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را برگزار کرده است.

«حسین کیقبادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همه ساله در ایام فاطمیه مساجد و هیئت ها با شور و اشتیاق خاصی مراسم ایام شهادت بی بی دو عالم صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را برگزار می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قدس گرگان افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بچه هیئتی ها هم رزق سالشان را در ایام فاطمیه می گیرند.

 

وی ادامه داد: در این روزهای کرونایی که پروتکل ها باعث شده تا کمی جنب و جوش ها کاهش پیدا کند و مانعی برای جمع شدن و برگزاری مراسمات باشکوه عزادارای شده، باز هم هیئت ها و مساجد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام به برگزاری مراسمات عزاداری مادر سادات می کنند.

 

کیقبادی اظهارداشت: عده ای با حضور در مساجد و تکایا و عده ای نیز از طریق فضای مجازی پای کار هستند و نمی گذارند که مجلس عزای اهل بیت خلوت و کم شور برپا شود.

 

وی افزود: به همین علت کانون فرهنگی هنری قدس نیز با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و در زمان یک ساعته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در دهه آغازین فاطمیه و به خصوص در دهه پایانی با برپایی محفل عزاداری و سخنرانی اقدام به برگزاری این مراسم کرده است که با استقبال بسیار خوب نمازگزاران و عزادران فاطمی مواجه شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قدس گرگان اضافه کرد: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) پاره تن رسول خدا و نور چشم پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) بودند و حضرت بارها به این مطلب اشاره داشتند که هر کس فاطمه را دوست بدارد من را دوست داشته و جایگاهش در بهشت با من است و هر کس با او دشمنی ورزد جایگاهش در آتش است.

 

وی گفت: پس از این حدیث شریف نبی مکرم اسلام راه را به ما نشان می دهد و موجب می شود که ما محبت و دوستی اهل بیت(علیهم السلام) را سر لوحه زندگی مان قرار دهیم.

 

 

کد خبر 1016014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha