امیدواریم در کمیسیون تلفیق بودجه بخش فرهنگ را در سرجمع ارتقا دهیم

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: متوسط بودجه بخش فرهنگ نسبت به سایر بخش ها کمتر بوده است که ما امیدواریم در کمیسیون تلفیق بتوانیم در سرجمع بودجه این بخش را ارتقا دهیم.

احسان قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بودجه بخش فرهنگ در لایحه 1400 گفت: در حال حاضر در کمیسیون تلفیق بخشی از بودجه فرهنگ در حوزه فضای مجازی را ارتقا دادیم، در حوزه سرجمع نیز امیدواریم بتوانیم حوزه بخش فرهنگ را ارتقا دهیم.

 

این عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در تبصره 14 نیز این امیدواری وجود دارد که بتوانیم یارانه های سهم فرهنگ را تقویت کنیم و از این طریق بودجه این بخش را ارتقا دهیم. در حال حاضر 62 دستگاه فرهنگی در کشور داریم که باید بودجه آنها در لایحه بودجه 1400 ارتقا یابد و تمام تلاش ما این است که پیشنهادات کمیسیون فرهنگی که در همین راستا است در کمیسیون تلفیق نیز تصویب شود.

 

وی با بیان اینکه بودجه بخش فرهنگ نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: درست است این بودجه رشد داشته است اما میانگین رشد که همه بخش ها داشته اند، بخش فرهنگ نداشته است. متوسط رشد همه بخش ها 46 درصد بوده است اما سهم فرهنگ 22 درصد است که امیدواریم بتوانیم این متوسط رشد را بالاتر ببریم.

 

 

کد خبر 1016041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha