لزوم برقراری گشت های مشترک برای مقابله با سرقت تاسیسات برقی

خلیل الهی با تاکید بر لزوم برقراری گشت های مشترک با همکاری تمام دستگاه ها و بهره مندی از ظرفیت گشت رضویون بسیج، گفت: تجهیزات و تاسیسات برق استان باید به سیستم های به روز مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «موسی خلیل الهی» امروز در نشست بررسی موضوع سرقت تاسیسات و تجهیزات برق با بیان اینکه باید اطلس جامعی از مناطق وقوع سرقت در حوزه های قضایی مختلف تدوین و ابلاغ شود، اظهار داشت: با تدوین اطلس کامل ضمن شناسایی و احصاء علل و روش های سرقت تاسیسات و تجهیزات برق راهکارهای مناسب برای پیشگیری ارائه شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم برقراری گشت های مشترک با همکاری تمام دستگاه ها و بهره مندی از ظرفیت گشت رضویون بسیج، ادامه داد: با توجه به اینکه  سرقت تاسیسات برق یک موضوع تخصصی بوده و فرد بدون آشنایی با سیستم های برق نمی تواند اقدام به سرقت کند باید راهکارهای لازم برای مقابله با این مساله تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد یا شرکت هایی که به منظور نگهداری تجهیزات و تاسیسات برق انتخاب می شوند باید دارای صلاحیت های لازم باشند، در ای خصوص باید سوابق پیمانکاران و سیم بانان از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری شود.

وی در ادامه با تاکید بر تولید اطلاع رسای و آگاهی بخشی از طریق رسانه ها به منظور پیشگیری، خاطرنشان کرد: تجهیزات و تاسیسات برق استان باید به سیستم های به روز مجهز شوند که در این رابطه نصب سیستم های هشداردهنده برای پیشگیری از سرقت ها موثر بوده و ضرورت دارد.

خلیل الهی همچنین در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه بهره مندی از اراضی ملی و جنگل‌ها و مراتع و آب و هوای پاک حق همه مردم است، اظهار داشت: یکی از تکالیف و اولویت های دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه بوده که موضوع حفاظت از اراضی ملی و جنگل ها و دیگر منابع طبیعی از جمله مصادیق حقوق عامه به شمار می رود.

وی افزود: حفاظت از آن جزو اولویت های دستگاه قضایی بوده و اجازه تضییع حق مردم در بهره مندی از آب و هوای سالم و پاک و دست اندازی سودجویان به منابع طبیعی داده نمی شود و کسانی که موجب تضییع حقوق عامه شوند بر اساس قانون قاطعانه برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در راستای حفاظت از حقوق عامه و پیشگیری از تضییع آن همه دستگاه های مربوط مکلف هستند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در کنار اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوده و به منظور حفاظت از حقوق عامه آماده ارائه همکاری های لازم است.

کد خبر 1016128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha