اعلام زمان افتتاح ۴ سرداب حرم مقدس امام حسین(ع)

بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) از زمان افتتاح پروژه چهار سرداب ساخته شده در زیر حرم امام حسین(ع) در شهر کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: آستان مقدس امام حسین(ع) با سرعت بیشتر کار در پروژه اتصال چهار سرداب ساخته شده در زیر حرم امام حسین(ع) را ادامه می دهد و در اسرع وقت تکمیل و برای خدمت رسانی آماده شود.

 

مهدی افزود: زمان افتتاح این سرداب ها به طوررسمی پیش از مراسم اربعین امام حسین(ع) در سال آینده خواهد بود.

 

وی ادامه داد: مساحت کلی این سرداب ها به چهار هزار متر مربع می رسد. هدف آستان مقدس امام حسین(ع) از اجرای پروژه ساخت سرداب ها گنجاندن زایران بیشتر به خصوص در مراسم های میلیونی در حرم حسینی است.

 

پروژه اتصال سرداب های حرم امام حسین(ع) از سال 1397 آغاز شده است. سرداب شهدا در بخش شرقی صحن حسینی قرار دارد و سرداب الحجه و سرداب باب القبلة را بایکدیگر مرتبط می کند. همچنین یک تونل رابط بین سرداب باب القبله و حائر حسینی ایجاد شده است تا این دو سرداب را به یکدیگر متصل کند. طول این تونل 23 متر و عرض آن هفت متر است و زیر باب القبله قرار دارد.

 

این تونل سرداب حائر حسینی را به چهار سرداب الحجة(عج)، سرداب الشهداء، سرداب الرأس الشریف و سرداب باب القبلة متصل می کند. این سرداب ها فضای زیادی را برای تسهیل در تردد زایران در زیر حرم حسینی فراهم می کنند.

کد خبر 1016177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha