کمک ‌های دولت برای احداث قطار شهری پاسخگو نیست

حجت الاسلام درویشیان گفت: در سالهای گذشته دولت سهم ۵۰ درصدی در کمک به قطار شهری مشهد داشته است که رقم قابل توجهی است اما با توجه به افزایش قیمت تمام شده احداث هر کیلومتر قطار شهری، کمک ‌های دولتی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حسن درویشیان» امروز شنبه (۲۷ دی) در بازدید از پروژه های خطوط قطار شهری در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک های مالی دولت به قطار شهرس مشهد؛ بیان کرد: در سالهای گذشته دولت سهم ۵۰ درصدی در کمک به قطار شهری مشهد داشته است که رقم قابل توجهی است اما با توجه به افزایش قیمت تمام شده احداث هر کیلومتر قطار شهری، کمک‌های دولتی پاسخگو نیست.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تامین اعتبار پروژه قطار شهری مشهد؛ اظهار داشت: بخشی از منابع مالی از طریق تهاتر مطالبات ۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری از دستگاههای اجرایی تامین می‌شود و بخشی دیگر اوراق خزانه است که درخواست کردند مجدد تامین شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر احداث هر کیلومتر قطار شهری یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد که در مقابل رقم‌های دولت خیلی پایین است؛ گفت: در این خصوص قرار بر این شد، راهکارها و پیشنهادهای شهرداری مشهد را جمع‌بندی و در مرکز از طریق دولت پیگیری کنیم.

 

درویشیان در ادامه با اشاره به ورود سازمان بازرسی به ماجرای ارز دولتی عنوان کرد: در قبل ما گزارش هایی به تعزیرات و دادستانی کل کشور در خصوص تعهدات اجرا نشده ارزی در بخش صادرات و واردات داده‌ایم که در این خصوص بانک مرکزی بخش قابل توجهی را دنبال کرده و در مرجع قضایی پیگیری شده است.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موانع در اختصاص ارز دولتی هم اشاره کرد و افزود: اگر چه یک سری موانع به دلیل تحریم‌ها وجود دارد اما این موضوع در حال بررسی است و افراد متخلف در  بحث تعهدات ارزی ، پرونده آنها در مرجع قضایی پیگیری می‌شود.

کد خبر 1016216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha