حضرت زهرا(س)برای دفاع از جایگاه ولایت تا سرحد شهادت ، مجاهدت و روشنگری کرد

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ورامین گفت: حضرت زهرا(س)برای دفاع از جایگاه ولایت تا سرحد شهادت ، مجاهدت و روشنگری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،حجت الاسلام سید مهدی محمودی مدیر حوزه عملیه امام صادق(ع) شهرستان ورامین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران در خصوص ابعاد شخصیتی و سیره زندگی حضرت زهرا(س) گفت: برترین و مهمترین ویژگی حضرت زهرا سلام الله علیها همانا ولایت مداری و بصیرت آن حضرت بود .


وی افزود:‌اگر چه آن حضرت در همه مقامات و کمالات انسانی در اوج قله بودند و در همه اوصاف الهی اسوه و الگوی بشریت هستند ، اما ولایت مداری و بصیرت ایشان، امتیاز ویژه‌ای دارد .


مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین احترام و اطاعت محض از ولایت را ویژگی ممتاز حضرت زهرای مرضیه(س) دانست و تصریح کرد:‌ آن حضرت با آن درجه و مرتبت، در مقابل وجود مبارک علی (ع) مطیع و منقاد محض است و برای تثبیت و دفاع جایگاه ولایت تا سرحد شهادت ، مجاهدت و روشنگری می‌‌کند  و امروز معتبرترين سندحقانیت و اثبات ولایت و امامت علی علیه السلام ، همان مواضع حکیمانه و دفاع سرسختانه آنحضرت از جایگاه ولایت می‌باشد .


حجه الاسلام محمودی شناخت و درک سیاسی حضرت فاطمه(س) را از دیگر ویژگی های ایشان دانست و افزود:‌ حضرت زهرا سلام الله علیها در شناخت زمان و جریانات سیاسی نفاق کاملا واقف و بصیر بودند و نسبت به سلامت جامعه اسلامی و اجرای احکام الهی و استمرار سنن و آداب نبوی بسیار حساس و پیگیر بودند و بهیچوجه اهل مداهنه و سازش با مخالفین و منافقين نبودند .


مدیریت حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ورامین در پایان گفت:‌ شهادت آن حضرت و اختفاء قبر مطهر و تجهیز و تشییع و تدفین شبانه و مخفیانه ایشان کاملا سیاسی و در راستای مبارزه آن بانوی مجلله با جریانات نفاق آن روز بود .

کد خبر 1016275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha