کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهرم میزبان شهدای گمنام شدند

نعمت اللهی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم میزبان ۲ شهید گمنام دفاع مقدس بودند.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سالروز شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم در این مناسبت حزن و اندوه در سوگ مصیبت دخت نبی اسلام نشستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: آیین های مختلفی به این مناسبت در روزهای گذشته در کانون های مساجد شهرستان جهرم آغاز شده و تا امشب نیز ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: در این آیین ها که با حضور اهالی مسجد و اعضای کانون ها در حال برگزاری است سخنرانان در مورد سجایای اخلاقی و معنوی حضرت زهرا (س) سخنرانی کرده و ذاکران اهلبیت (ع) نیز به نوحه خوانی و مرثیه سرایی می پردازند.

 

نعمت اللهی با اشاره به ورود 2 شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به شهرستان جهرم گفت: این 2 شهید گلگون کفن قرار است امروز در دارالقرآن «امام علی (ع)» و دانشگاه جهرم به خاک سپرده شوند.

 

وی با اشاره به بدرقه بچه های مسجد با پیکر مقدس شهدای گمنام، عنوان کرد: پیکر شهدای گمنام در آیین های مختلف در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم منتقل شده تا بچه های مسجد با شهدا میثاقی دوباره ببندند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم ادامه داد: پیکر این 2 شهید گمنام دفاع مقدس در محفل عزاداری حضرت زهرا (س) در کانون های فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، «امام صادق (ع)»، «پیمان غدیر» و برخی دیگر از مساجد شهرستان جهرم منتقل و بچه های مسجد در کنار شهیدان گمنام به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 

شایان ذکر است، این 2 شهید گمنام که هنگام شهادت 21 ساله و 17 ساله بوده اند در جریان عملیات های «رمضان» و «کربلای پنج» به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

 

پیکر شهدای گمنام صبح و عصر امروز در دانشگاه جهرم و دارالقرآن «امام علی (ع)» این شهرستان تشییع و به خاک سپرده می شوند.

 

به گزارش شبستان، آیین های وداع با شهدای گمنام دفاع مقدس در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

 

کد خبر 1016348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha