وضعیت موجود در آمریکا، آتش زیر خاکستر است

مرندی وضعیت موجود در آمریکا را آتش زیر خاکستر دانست و بیان کرد: آمریکا در حال ورود به بحران اقتصادی است و شرایط موجود در آینده بدتر خواهد شد و این در حالی است که طرفدارن ترامپ متکی به شخص او نیستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص آخرین شرایط سیاسی در آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن با دکتر محمد مرندی عضو هیئت علمی دانشگاه و سرپرست گروه آمریکا در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد مرندی با تصریح بر اینکه در آمریکا شکاف‌های عمیقی به وجود آمده است، گفت: ترامپ در حقیقت محصول این شکاف‌های طبقاتی، هویتی و نژادی و قومیتی است و با آمدن ترامپ این وضعیت به مراتب بدتر شده است.

وی افزود: بعد از اینکه ترامپ و طرفدارانش مدعی تقلب شدند، اختلافات در آمریکا به اوج خود رسیده است و در حال حاضر بعد از حمله طرفداران ترامپ به کنگره، شرایط به طور کل دگرگون شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به حذف طرفداران ترامپ از شبکه‌های اجتماعی پس از برگزاری انتخابات و محدود کردن ترامپ، عنوان کرد: پس از حمله به کنگره آمریکا، شرایط فضا خیلی تندتر و رادیکالی تر شد و به شکل گسترده‌ای ترامپ و طرفدارانش از فضای مجازی حذف شدند.

وی به نگرانی‌های امنیتی از حمله احتمالی طرفداران ترامپ به واشنگتن بعد از تحلیف رئیس جمهور جدید، اظهار کرد: با وجود تعداد زیادی نیروی نظامی و امنیتی که در کاخ سفید و واشنگتن مستقر شده‌اند، بعید است چنین اتفاقی بیافتد.

مرندی با بیان اینکه طرفداران ترامپ، متکی به شخص ترامپ نیستند، گفت: تعداد طرفداران ترامپ بسیار زیاد است و نیمی از جمعیت رای دهنده طرفداران ترامپ بودند و کسانی به بایدن رای دادند، لز وما طرفدار بایدن نبودند بلکه مخالف ترامپ بودند. بنابراین با کنار رفتن ترامپ، صورت مسئله تغییری نمی‌کند.

سرپرست گروه آمریکا در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، وضعیت موجود در آمریکا را آتش زیر خاکستر دانست و عنوان کرد: آمریکا در حال ورود به بحران اقتصادی است و شرایط موجود در آینده بدتر خواهد شد و طبیعتا بدتر شدن وضعیت اقتصادی به سود ترامپ و طرفداران او خواهد بود. بنابراین چه ترامپ وجود داشته باشد و چه حضوری نداشته باشند، «ترامپیزم» همچنان وجود خواهد داشت.

وی افزود: در آینده طرفداران ترامپیزم بیشتر خواهد شد مگر اینکه به شکل معجزه آسایی وضعیت آمریکا بهتر شود که به نظر نمی‌رسد این کشور به سمت بهبود وضعیت حرکت کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، مشکل اصلی آمریکا را رکود و بحران اقتصادی دانست و اظهار کرد: وضعیت اقتصادی آمریکا از سال 2008 تا به اکنون بدتر و بدتر شده است. وقتی بحران در سال 2008 شروع شد، اوباما پول زیادی را تزریق کرد که این پول در نهایت به سمت ثروتمندان رفت و سبب شد شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی در این کشور خیلی زیاد شود و قشر متوسط تا حدود زیادی از بین رفت.

محمد مرندی شیوع کرونا را سبب تشدید بحران اقتصادی دانست و اظهار کرد: دولت ترامپ کار اوباما را در تزریق پول انجام داد و بنابراین شکاف‌های اقتصادی و اجتماعی حتی از سال 2008 بیشتر شده است و این وضعیت به ظاهر ثبات، دوام نخواهد داشت.

کد خبر 1016381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha