اتصال روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند

سهرابی گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در نظر دارد تا به زودی ۱۰۰ درصد روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند، متصل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (یکشنبه 28 دی) از توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در 14 روستای استان فارس خبر اد و به خبرنگاران گفت: این روستاها که در پنج شهرستان فارس واقع شده اند دارای جمعیت 15 هزار نفری هستند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: بدین ترتیب چهار هزار و 539 خانوار روستایی در شهرستان های شیراز، کازرون، داراب، مرودشت و اقلید به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شد.

وی اضافه کرد: دسترسی به اینترنت به ویژه برای جوانان در روستاها و مناطق دور افتاده پیامدهای مطلوبی دارد و موجب رفع شکاف دیجیتالی شهرها و روستاها می شود.

سهرابی با اشاره به توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و  کمتر برخوردار در دولت دوزاردهم بیان کرد: در این مدت با رشد قابل توجه دیجیتال شدن در این مناطق شاهد کاهش مهاجرت از روستاها و حتی مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

 سهرابی اعلام کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در نظر دارد تا به زودی با تعامل سایر دستگاه ها در استان 100 درصد روستاهای دارای بیش از 20 خانوار را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند، متصل کند.

 

کد خبر 1016470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha