صبر انسان ها مستوجب پاداش الهی است/حضرت زهرا(س) با صبر در امتحان الهی فاطمه شد

همزمان با شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در آیین سوگواری دخت پیامبر نبی(ص) حجت الاسلام کفیل پیرامون جایگاه صبر فاطمی در امتحانات الهی به ایراد سخنرانی پرداخت.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در آیین سوگواری دخت پیامبر نبی صلی الله علیه وآله و سلم با عنوان سوگواره کوثر،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل با اشاره به حسرت انسانها در عالم برزخ برای بازگشت به دنیا گفت: پس از پایان یافتن زندگی دنیا انسان‌ها چه از خوب و چه بد برای بازگشت به دنیا و انجام ذره‌ای کار نیک حسرت می خورند.این حسرت برای شهدا که در قرآن کریم برای شان مقام حیات ذکر شده است نیز وجود دارد. شهدای که نزد پروردگارشان روزی میخورند باز دوست دارند که به دنیا برگردند و دوباره شهید شوند.

وی افزود: از همین روست که آخرت را یوم الحسرت می نامند چراکه پس از مرگ انسانهای خوب نیز غصه میخورم که چرا در دنیا کارنیک بیشتری انجام ندادند. بر همین اساس در مورد آیت الله قاضی آمده است که ایشان در عالم برزخ به یکی از دوستانشان گفتند که حسرت میخورم که چرا در دنیا روزی یک مرتبه زیارت عاشورا خواندم و ای کاش که بیشتر می خواندم.

 جت الاسلام کفیل با بیان این مطلب که انسان در ایام فاطمیه از  رزق الهی بهره مند می شود؛ تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری انسان در ایام فاطمیه رزق یک سال خود را دریافت می کند اما رابطه فاطمیه با رزق این چنین است که خداوند برای اعطا کردن رزقی به انسان ابتدا به اعمال گذشته آن نگاه میکند  در واقع خدا نگاه میکند که در گذشته انسان چه کاری انجام داده است تا دوباره رزق بیشتری اعطا کند.

 وی افزود: امتحان الهی یک رزق است و ما اگر در امتحان الهی قرار بگیریم باید خرسند باشیم هر کسی  از جمله امامان وحتی حضرت زهرا سلام الله علیها اگر به جای رسیده اند از قبل موفقیت در امتحانات الهی بوده است. حضرت زهرا سلام الله علیها پس از موفقیت در امتحانات سنگین الهی به خیر کثیر رسیدند. در این امتحان، امتحان گیرنده خداوند متعال بود که از حضرت زهرا امتحان گرفت و ایشان را صابر یافت در واقع درس حقیقی حضرت زهرا سلام الله علیها به پیروانشان صبر در دنیا است و از این رو نباید غافل شد که صبور بودن در زندگی معنا پیدا می‌کند و این چهار روز دنیا محل زندگی نیست. اما یکی از مواقعی که خداوند متعال برای مومنان در این دنیا قرار داده تا لحظاتی از عمر خود را زندگی کنند. زمان رجعت است از این نکته نباید غافل شد که هنگام رجعت تنها مومنان محض و حقیقی به این دنیا باز می گردد و در کنار امام عصر زندگی می کنند و در آن لحظه تحت تربیت حقیقی امام زمان قرار میگیرد.

حجت الاسلام کفیل با بیان این مطلب که خداوند متعال همه اجر و پاداش کارهای نیک انسان‌ها را در این دنیا نمی دهد عنوان کرد: وقتی طلحه و زبیر نزد حضرت علی علیه السلام  آمدند تا به ازای خدمتی که به خاندان اهل بیت(ع) کرده بودند حکومت بصره و کوفه را دریافت کنند؛ حضرت علی(ع) با اشاره به آیه ای از قرآن کریم فرمودند مگر نمی دانید خداوند آن دنیا را از آن گروهی قرار داده است که در دنیا فساد نمی کنند.

 وی افزود: برخی تصور می‌کنند که خداوند متعال همه مزد و پاداش را باید در این دنیا بدهد در واقع خداوند مزد ما را در این دنیا نمی دهد تا در زندگی ابدی که آخرت از دستمان خالی نباشد. اما پروردگار عالم برای برخی از اهل دنیا که کار نیکی حتی  اندک انجام داده باشند در این دنیا پاداش می‌دهد.خداوند متعال به‌دنبال صبر ما است تا ثمره و جزای آن را در آخرت دهد.

 

کد خبر 1016479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha