اینکه مناطق آزاد در مناطق محروم هستند نباید نافی اهداف اصلی آن‌ها باشد

خزائنی گفت: اینکه مناطق آزاد در مناطق محروم هستند نافی اهداف اصلی آن‌ها که صادرات و جذب سرمایه گذاری است نباید باشد. اگر زیرساخت نداریم باید درست کنیم اگر قرار بود همان الگوی سرزمین اصلی را آنجا داشته باشیم و اصرار کنیم که منطقه آزاد، دولت کوچک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گرشاسب خزائنی، کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به سخنانن معاون اقتصادی دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی گفت در این برنامه مبنی بر اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار توسط سازمان مناطق آزاد شد که با احتساب آن بالای ۱۵ درصد سهم مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاری بوده است، گفت: اعدادی که ذکر کردند با توجه به هدف اصلی مناطق آزاد که صادرات و جذب سرمایه گذاری است حتی اگر با سازمان‌های داخلی مقایسه کنیم مطلوب نیست.

 

این کارشناس افزود: اگر این سرمایه گذاری‌ها انجام شده باید خودش را یک جایی نشان بدهد مثلا در اشتغال و در ایجاد کسب و کار‌ها و غیره.

 

خزائنی افزود: این که مناطق آزاد در مناطق محروم هستند نافی اهداف اصلی آن‌ها که صادرات و جذب سرمایه گذاری است نباید باشد. اگر زیرساخت نداریم باید درست کنیم اگر قرار بود همان الگوی سرزمین اصلی را آنجا داشته باشیم و اصرار کنیم که منطقه آزاد، دولت کوچک است، اصلا مناطق آزاد برای چه بوده است؟

 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که شاید ساختار، ساختار مناسبی نیست گفت: نگرانی این است که مجریان به اهداف نهایی مناطق آزاد باور نداشته باشند.

کد خبر 1016518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha