تهیه و گردآوری  وصیت نامه شهدا و نشرآن در فضای مجازی

محبی، گفت: این کانون در راستای اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم، اقدام به شناسایی و تکریم خانواده شهید عضو کانون کرده است و با همکاری جوانان کانون اقدام به جمع آوری وصیت نامه شهدا و نشر آن در فضای مجازی نموده است.

گلنار محبی مسئول کانون مساجد جوادالائمه در شهرستان کنگاور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه از فعالیت مداوم و موثر کانون در طرح رویداد ایران قوی خبر داد و گفت: طرح ایران قوی در رواق های نور و کتاب و با فعالیتهایی در راستای تکریم ایثارگران و شهدا و همچنین کمک‌های مومنانه در این کانون با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی با اشاره به ایجاد رواق های متعدد در این کانون، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا باعث کندی در کار کانون مساجد شده اما جوانان و نوجوانان با شور و اشتیاق خاصی در جهت تشکیل و ایجاد رواق ها برای ادامه فعالیت های خود با جدیت مشغول هستند.

 

مسئول کانون مساجد جوادالائمه در شهرستان کنگاور، تصریح کرد:ایجاد رواق نور در این کانون مورد استقبال چشمگیر اعضا قرار گرفت و فعالیت های قرآنی شامل تفسیر، حفظ و روخوانی قرآن کریم، آموزش نماز و اذان با حضور اعضا و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

محبی  به وجود کتابخانه نسبتا بزرگی در این کانون اشاره کرد و افزود: در کانون جواد الائمه کتابخانه ای با تعداد زیادی کتاب وجود دارد که  به همین دلیل رواق کتاب را را نیز ایجاد کردیم تا با انجام  فعالیت‌های گسترده‌ در طرح ایران قوی حضوری سالم داشته باشیم ،همچنین فعالیت ها این کتابخانه  شامل معرفی کتاب  و جمع‌آوری خلاصه نویسی از کتب معرفی شده توسط اعضای کانون است.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی موقتی کانون های مساجد، گفت: در راستای  حفظ سلامت اعضای کانون برنامه هایی در زمینه مهدویت و قرآن، آموزش احکام و نماز برای جوانان و نوجوانان عضو در فضای مجازی برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

 

محبی با بیان اینکه  کانون مساجد جوادالائمه در جمع آوری بسته های معیشتی و کمک های مومنانه فعالیت‌های بسیاری داشته است ، ابراز کرد: در ۱۰ الی ۱۵ نوبت بسته های معیشتی شامل لوازم التحریر و مواد غذایی و غذای گرم تهیه و بین نیازمندان تحت حمایت کانون که قبلا شناسایی شده بود توزیع شد که به طور میانگین شامل ۵۰۰۰ بسته معیشتی، ۱۵۰۰۰ پرس غذای گرم و ۵۰۰ بسته لوازم و تحریر بود.

 

مسئول کانون مساجد جواد الائمه در شهرستان کنگاور، اظهار کرد: در مناسبت‌های محرم و صفر غذای گرم نذری در چند مرحله و هر مرحله به تعداد ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ بسته بین عزاداران و نیازمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع و همچنین شب شهادت حضرت رقیه(س) ۱۵۰ بسته و در روز عید غدیر ۲۰۰۰ بسته غذای گرم توسط این کانون توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه هزینه تهیه این بسته‌ها توسط سپاه و مرکز نیکوکاری تقبل شده است ، افزود: این دو نهاد در کانون مساجد جواد الائمه مستقر هستند و هزینه بسته های توزیع شده توسط اعضا و این دو ارگان تامین و بسته ها بین خانوارهای تحت پوشش کانون و اقشار نیازمند ،بدسرپرست و آسیب دیده  از کرونا توزیع شد.

 

محبی با اشاره  به اینکه کانون مساجد جوادالائمه در شهرستان کنگاور در مناسبت های مذهبی مختلف اقدام به برگزاری مراسمات شادی و عزا کرده است ، خاطر نشان کرد: در روز عید غدیر ،نیمه شعبان، ایام محرم و صفر در فضای بیرون مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  مراسمات را باحضور جوانان و نوجوانان کانون برگزار کرده است 

 

وی در پایان به فعالیت های کانون مساجد از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون اشاره کرد و گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا این کانون از ابتدای شروع اپیدمی طی چند مرحله اقدام به سم پاشی معابر ، مساجد، نانوایی‌ها و مدارس کرده است و همچنین جهت سلامت مردم و رفاه حل نیازمندان  اقدام به  تولید ماسک در این کانون  کردیم.

کد خبر 1016524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha