شهروندان فروش اجباری کالا را گزارش دهند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهلران گفت: شهروندان فروش اجباری کالا به همراه کالای دیگر در سطح عمده فروش یا خرده فروشی را به اداره صمت شهرستان گزارش بدهند.

«مرتضی مهدوی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: متاسفانه برخی واحدهای عمده فروش یا خرده فروشی در ایام کمبود روغن کالاهای دیگر را به صورت اجبار به مشتریان می فروشند که تخلف محسوب می شود.

 

 وی  یادآور شد: فروش اجبار هرگونه کالا تخلف صنفی محسوب می شود و این مورد به صورت جدی به واحدهای صنفی برخورد قانونی خواهد شد.

 

رئیس اداره صمت شهرستان دهلران در خصوص کمبود روغن گفت: کمبود روغن خوراکی موضوع سراسری و به دلایل خاص به وجود آمده که‌ خوشبختانه با تلاش واحدهای صنفی منصف و فعال، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ایی سطح شهرستان و این اداره با توجه به مشکلات فراوان در سطح بازار شهرستان با کمبود جدی این کالا مواجه نشده است.

 

وی افزود: تأمین این کالا در اولویت اصلی بود، هرچند که متاسفانه برخی شرکت های توزیع کالا در استان های مجاور اجناس ناجور و غیرضرور را به اجبار در صورت خرید روغن خوراکی به واحدهای صنفی تحمیل می کنند که تخلف است.

 

مهدوی تصریح کرد: انتظار می رود همشهریان عزیز در این خصوص و یا مشاهده هرگونه تخلف صنفی با توجه به وسعت حوزه، کمبود نیرو در بخش بازرسی و درگیری در بخش های دیگر باتوجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین شناسایی بازرسین این اداره از طرف تعداد اندک واحدهای صنفی متخلف در حین بازرسی، جهت کمک به شناسایی متخلفین صنفی با شماره تلفن 124، 33725555 اطلاع دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه جاری تا کنون 27تن روغن مورد نیاز شهروندان  با مصوب نرخ دولتی تامین که توسط فروشگاه ها توزیع شده است.

کد خبر 1016757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha