احیای امر به معروف ونهی از منکر زمینه ساز سلامت اندیشه وعمل در همه عرصه هاست

کرم الهی گفت: احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت زمینه ساز مسیر سلامت اندیشه، عمل اسلامی وانقلابی ما در عرصه فعالیت های خدماتی و اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد کرم الهی»، امروز(29 دی) در دیدار با رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، افزود: امر به معروف و نهی از منکر اصلی مترقی و کارگشا در جامعه است.

 

مدیرکل حوزه هنری استان لرستان با اشاره به اهیمت امر به معروف و نهی از منکر، افزود: دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در وظایف شرعی هر فرد مسلمان و بعد اجتماع اسلامی و دولت اسلامی اصلی مترقی و کارگشاهی است که متاسفانه درگذشته مغفول مانده است.

 

وی خاطرنشان کرد: احیای این دو فریضه مهم  می تواند بسیاری از گره های فردی و اجتماعی جامعه را  باز کند.

 

کرم الهی افزود: احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت زمینه ساز مسیر سلامت اندیشه، عمل اسلامی وانقلابی ما در عرصه فعالیت های خدماتی و اجرایی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: باید با احیای این دو فریضه، این مهم در فضای برنامه ریزی و عملیات اجرایی ما جای مطلوبی بگیرد.

 

تحقق هنر انقلابی  نسبت نزدیک با بحث امر به معروف و نهی از منکر دارد

 

مدیرکل حوزه هنری استان لرستان با اشاره به برنامه های حوزه هنری در راستای تقویت امر به معروف ونهی از منکر بیان کرد: در حوزه هنری انقلاب اسلامی باید ارزش های دینی و انقلابی را محقق کنیم و این موضوع نسبت بسیار نزدیک و ویژه ای با بحث امر به معروف و نهی از منکر دارد.

 

وی با بیان اینکه به شدت در عرصه فعالیت های اجتماعی روزانه نیازمند امر به معروف و نهی از منکر هستیم، افزود: در همه زمینه ها چه اخلاق، رفتار، حوزه های اجتماعی و جامعه شناختی به شدت نیازمند بحث امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

 

کرم الهی خاطرنشان کرد: اگر قرار است کار اسلامی و انقلابی باشد باید در دایره امر به معروف و نهی از منکر تعریف شود.

 

آمران به معروف و ناهیان از منکر هدایتگران فکری جامعه هستند

 

وی افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر راهبران اجتماعی و هدایت گران  فکری و اجتماعی جامعه هستند که باید مسلح به دانش امر به معروف و نهی از منکر باشند.

 

مدیرکل حوزه هنری استان لرستان با بیان اینکه باید خروجی فعالیت های هنری نسبت های نزدیکی با امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، اذعان داشت: چه در حوزه اعمال و چه در حوزه تولید و نشر و همه عرصه ها به این اصل توجه شود.

 

امر به معروف و نهی از منکر با بهره گیری از ظرفیت های  هنری تبدیل به یک نیاز اجتماعی شود

 

وی بیان کرد: تلاش می شود که در قالب های هنری این مهم ترویج و تبدیل به یک نیاز اجتماعی شود که در دل فرد فرد آحاد ملت به عنوان یک امر و واجب الهی مانند نماز و روزه نهادینه شود.

 

کرم الهی در با اشاره به جلسه با دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: تلاش می شود این جلسه آغازی برای همراهی ها و مشارکت ها باشد.

 

مدیرکل حوزه هنری لرستان در ادامه از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبرداد و افزود: در قالب این تفاهم نامه خود را مکلف به هماهنگی و اقدام واحد در عرصه های مختلف فرهنگی وهنری می دانیم.

 

کد خبر 1016800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha