ثبت نام طرح سوادآموزی «بنی» تا نیمه بهمن ماه مهلت دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج گفت: جذب حداکثری بی‌سوادان از جمله اهداف عالی سوادآموزی است و مهلت ثبت نام طرح «بنی» که با همین رویکرد طراحی شده، تا نیمه بهمن ماه است.

«خلیل ذوقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: سهمیه شهرستان در اجرای طرح سوادآموزی «بنی» 60 نفر است که در قالب آن به طور مستقیم با بیسواد و کم سواد توافق می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج گفت: در قبال انجام این طرح و باسوادی شخص در صورت داشتن شرایط آن در خانواده و اطرافیان، به فرد آموزش دیده، 10 میلیون ریال پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه پایان مهلت ثبت نام در این طرح، نیمه بهمن ماه است، افزود: شخص شرکت کننده در این طرح به مدت پنج ماه برای سوادآموزی و شرکت در آزمون فرصت دارد.

 

ذوقی گفت: به این افراد کتاب و نوشت افزار هم ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است، گفت: برای جذب و نگهداشت افراد بی سواد باید محرک و الزامات بسیار قوی وجود داشته باشد تا افراد بی‌سواد انگیزه لازم برای سوادآموزی را داشته باشند.

 

ذوقی افزود: یکی از شاخصهای رشد در جامعه، میزان بهره مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن است و مبارزه با بیسوادی در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام تلقی می شود.

 

نرخ باسوادی در فاروج در گروه هدف 10 تا 49 سال، بر اساس سرشماری سال 95، 92.60 درصد است.

کد خبر 1016880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha