پویش «روز ملی هوای پاک» در فاروج آغاز شد

مدیر محیط زیست شهرستان فاروج گفت: پویش روز ملی هوای پاک با مشارکت اداره کتابخانه های شهرستان آغاز شد.

«میثم باقری» با بیان اینکه پویش «روز ملی هوای پاک» در فاروج آغاز شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: این پویش در قالب بیان مشکلات زیست محیطی در سطح شهر و روستاهای محل سکونت شرکت کنندگان و ارائه راهکار از سوی آنان اجرایی می شود.

 

مدیر محیط زیست شهرستان فاروج با اشاره به اینکه این پویش در قالب مجازی اجرایی می شود، افزود: به بهترین نظرات و راهکارهایی که از 29 دی ماه تا 6 بهمن (زمان اجرای این پویش) در قالب پیام رسان های معرفی شده ارائه شود، جوایزی اهدا می شود.

 

باقری گفت: به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محيط زيست و تامين زندگي سالم در راستاي نيل به اهداف توسعه پايدار، روزهاي نمادين خاصي مرتبط با حفظ محيط زيست تعيين مي شود كه از جمله آنها روز جهاني محيط زيست، روز زمين پاك و روز هواي پاك است.

 

وی افزود: هدف از اعلام روز ملي هواي پاك ايجاد حساسيت در بين اقشار مختلف جامعه بوده و از آنجا كه كليد اصلي كاهش آلودگي هوا، مشاركت مردمي و افزايش هماهنگي بين بخشي است، اين روز مي تواند عامل مهمي در ايجاد اين مشاركت و هماهنگي بين بخشي باشد و از این رو این پویش هم با این رویکرد در شهرستان اجرایی می شود.

 

 

 

کد خبر 1016881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha