تولید اپلیکشن و بازی‌های رایانه‌ای در رواق فناوری طرح ملی «ایران قوی»

حجت‌الاسلام سبزه‌کار با بیان اینکه اجرای طرح ملی «ایران قوی» زمینه‌ساز نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتر بچه‌های مسجد در اقصی نقاط کشور را فراهم می‌کند، گفت: فعالیت‌های مجازی همچون تولید اپلیکشن و بازی‌های رایانه‌ای از برنامه‌های شاخص رواق فناوری است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی و جریان سازی گفتمان ایران قوی را از اهداف اجرای طرح ملی «ایران قوی» دانست و اظهار کرد: امید، تلاش، حضور مؤثر و هدفمند بچه‌های مسجد در فضای مجازی از دیگر اهداف طرح «ایران قوی» محسوب می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی بیان کرد: طرح ملی «ایران قوی» با فراهم کردن زمینه نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتر بچه های مسجد در اقصی نقاط کشور تلاش دارد که رقابت صحیح، اشتراک‌گذاری مطالب، حمایت از فعالیت های خلاقانه، مبتکرانه و محتواهای مناسب در فضای مجازی فراهم کند و زمینه تحکیم و استحکام مؤلفه‌های فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی بر پایه مساجد را رقم بزند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره قدرت یافتن در زمینه‌های فرهنگی و هنری را یکی از مؤلفه‌های ایران قوی دانسته اند، بنابراین، ضرورت دارد که در حفظ هویت اسلامی و انقلابی با تکیه با فناوری های  روز، روز به‌روز قوی‌تر شویم.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه این طرح در قالب سه شبستان و 12 رواق، نور، قلم، دانش، همدلی، رسانه، سرود، نمایش، ترنج، کارآفرینی و فیلم طراحی شده است، افزود: استان خراسان جنوبی به عنوان رواق فناوری معین دیگر استان ها تعیین شده است.

 

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح ملی در رواق «فناوری»، آیین نامه ای تهیه و به ستاد مرکزی ابلاغ کردیم و در گام اول کانون های فرهنگی هنری مساجد، تشویق به ثبت اطلاعاتشان و بارگذاری آثار در سامانه بچه های مسجد پیرامون این رواق شدند. ضمن اینکه تولید فعالیت های مجازی(اپلیکشن، بازی های رایانه ای) و آموزش متمرکز فناوری اطلاعات بچه های مسجد از برنامه های شاخص این رواق است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تاکنون جلسات توجیهی ویژه‌ رابطین منطقه ای کانون فرهنگی هنری استان پیرامون این رواق برگزار و آموزش‌های چهره به چهره به فعالان کانون های مساجد ارایه شده است. همچنین در بستر فضای مجازی مدیران کانون های مساجد اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا، بچه های مسجد با فعالیت های جهادی، با اخلاص و با اراده و توان، تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و به صورت خودجوش و با اعتقاد قلبی در رزمایش مواسات، کمک های مومنانه و همچنین طرح شهید سلیمانی خدمات قابل توجه ای از دورترین نقاط کشور تا شهرها ارایه دادند.

 

 

 

 

کد خبر 1016948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha