افزایش مسمومیت ها و تلفات ناشی از گازگرفتگی در قزوین

امیری از افزایش مسمومیت ها و تلفات ناشی از گازگرفتگی در استان قزوین خبر داد و گفت: ۱۰ ماهه امسال ۲۴۱ مورد مأموریت در خصوص مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مصطفی امیری» با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در قزوین بیان کرد: موضوع گازگرفتگی یکی از مسائلی است که متأُسفانه در فصل سرما با آن مواجه هستیم و این مشکل هم بیشتر ناشی از عدم رعایت مسائل ساده نظیر استفاده از وسایل استاندارد گرمایشی یا چک کردن دودکش ها است.

 

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین ادامه داد: گرم بودن لوله دودکش هنگام کار کردن وسیله گرمایشی و آبی بودن شعله نکاتی است که افراد باید مورد توجه قرار دهند.

 

وی عنوان کرد: وقتی از وسایل گازسوز در محیط بسته استفاده می شود حتما باید منافذی برای تبادل هوا وجود داشته باشد که اکسیژن در محیط در جریان باشد و از تجمع گاز مونوکسید کربن جلوگیری شود.

 

امیری اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 نفر در استان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند و در 10 ماهه امسال 241 مورد مأموریت در خصوص مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشتیم که اگر این روند بخواهد ادامه یابد افزایش 30 تا 35 درصدی را تا پایان سال خواهیم داشت.

 

وی تأکید کرد: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن سرگیجه، تاری دیدی، خواب آلودگی، ضعف و تشنج و حتی کما و مرگ را می تواند سبب شود و مهمترین اقدام در چنین مواقعی تماس با ارگان های امدادی نظیر اورژانش و آتش نشانی است.

 

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین خاطر نشان کرد: بعد از این اقدام، باید فرد را از محیط که آلودگی وجود دارد خارج کرد زیرا مهمترین موضوع رسیدن اکسیژن به فردی است که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده است.

کد خبر 1017016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha