سرانه استفاده از دوچرخه در شیراز، بسیار خوب است

جعفری گفت: سرانه استفاده از دوچرخه در شیراز، بسیار خوب است و برای کسب شهر ملی دوچرخه در حال رقابت با دیگران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (سه شنبه 30 دی) در همایش روز «هوای پاک» که در جوار «ارگ کریمخان» شیراز برگزار شد، گفت: روز هوای پاک را به شهروندان شیراز تبریک می گویم.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهر زیست پذیر یکی از مسائلی است که در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: ترویج شعار شهر پیاده محور که توسط شورای اسلامی شهر شیراز در نظر گرفته شد، مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در میان مردم از مهمترین مسائلی است که شهرداری شیراز انجام داده است، یادآور شد: منبع آلودگی شهر شیراز طی بررسی های انجام شده، بر گرفته از کارخانه هایی است که در پیرامون و یا شیراز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شیراز در قیاس سایر کلان شهر ها، هوای بهتری دارد که متاثر از موقعیت جغرافیایی شیراز است، افزود: سرانه استفاده از دوچرخه در شیراز، بسیار خوب است و برای کسب شهر ملی دوچرخه در حال رقابت با دیگران هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه بتوانیم فرهنگ دوچرخه سواری را در میان شهر باید ایجاد کنیم، اظهار کرد: حل ریشه ای و اساسی موضوع ترافیک با سوق دادن مردم به سمت حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی، شکل می گیرد.

کد خبر 1017035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha