درخواست از سازمان ملل برای تحقیق در مورد رفتار دولت فرانسه با مسلمانان

سازمان های حقوق بشری از سراسر جهان از سازمان ملل متحد درخواست کردند تا در مورد رفتار فرانسه با شهروندان مسلمان خود تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « trtworld»، سازمان های حقوق بشری از سراسر جهان از سازمان ملل متحد درخواست کردند تا در مورد رفتار فرانسه با شهروندان مسلمان خود تحقیق کند.

 

در اقدامی بی سابقه ، ائتلافی از سازمانهای جامعه مدنی از سراسر جهان در از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد  (UNHRC)  درخواست کرده اند تا اسلام هراسی و بدنام کردن مسلمانان در فرانسه را مورد تحقیق قرار دهد.

 

این اقدام در قبال سرکوب علیه جامعه مسلمانان توسط دولت فرانسه صورت گرفته است.

 

هدف از ارائه این شکایت نامه که توسط 36 سازمان از 13 کشور امضا شده است ، مقابله با یورش های غیرقانونی و خشونت آمیز نیروهای فرانسوی به خانه های مسلمانان و سازمان های غیردولتی برای رساندن پیام تنفر به آنهاست.

 

شورای روابط آمریکایی - اسلامی ، شورای مرکزی اسلامی سوئیس و انجمن مسلمانان انگلیس تنها برخی از سازمان هایی هستند که نام خود را در دادخواست ارائه شده به سازمان ملل متحد برای تحقیق رسمی در مورد فرانسه ثبت کرده اند.

 

در این دادخواست آمده است كه كشته شدن «ساموئل پتی» ،معلم تاریخ فرانسوی  به دلیل نمایش كاریكاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) كه مسلمانان بهانه ای برای برخورد با افراد و سازمانهای مسلمان به «امانوئل مکرون»،رئیس جمهوری فرانسه داد.

 

شکایت نامه ارائه شده از سوی این سازمان ها به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد سرکوب مسلمانان پس از قتل معلم تاریخ فرانسوی با اهداف نژادپرستانه و اسلام هراسانه به شدت محکوم شده است.

کد خبر 1017129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha