دشمنان فرهنگ را نشانه گرفته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی جنگ امروز را در واقع جنگ روایت‌ها عنوان کردوگفت: هر اقدام فرهنگی یک کار تبلیغی نیز محسوب می‌شود چرا که دشمنان فرهنگ را نشانه گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین« محمد قمی» در دیدار با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به پیوند کار فرهنگی به امور اجتماعی، اراده مردمی، هنر، تعلیم تربیت، رسانه و ده‌ها مؤلفه دیگر اظهارداشت: وقتی می‌گوئیم جبهه اصلی نبرد، فرهنگ است، باید بدانیم که این جنگ به تمام بخش‌های جامعه ما سرایت می‌کند.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید براینکه امروز باید در تمام جبهه‌ها خودمان را تقویت کنیم  ادامه داد: فرهنگ بیش از دیگر نقاط نیازمند این تقویت است.

 

وی مسئله اول و محور اصلی جنگ را، علی رغم با همه فشارهای اقتصادی که به مردم وارد و شرایط را دشوار ساخته مقوله فرهنگی عنوان کردوافزود: امروز جنگ، در واقع جنگ روایت‌ها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی هر اقدام فرهنگی را یک کار تبلیغی دانست واضافه کرد: دشمنان فرهنگ را نشانه گرفته‌اند و دلیل آن نیز مسمّی و روح انقلاب اسلامی ما است که از فرهنگ بر می‌آید.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جهاد امید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ریشه‌ای‌ترین جهادمحسوب می شود بیان کرد: می‌توان با کار اقتصادی و حتی امنیتی و … نیز امید افزایی در جامعه داشت اما با یک تحریف از سوی دشمنان می‌تواند مشکل ساز باشد لذا روایت صادقانه حقایق و پیشرفت‌ها در مقابل مطالبه واقعی حق مردم و ضعف‌ها و گلایه‌ها می‌تواند توأمان کار فرهنگی باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله اشتغال، مستضعفان و … را نیز حتی با فرهنگ می‌توان رفع کرد اضافه کرد: فرهنگ ابزار اصلی گره گشایی است و اگر در پیروزی انقلاب اسلامی و این چهار دهه بنگریم متوجه می‌شویم که همه پیروزی‌های ما از بابت فرهنگ بوده است، البته این به معنای نادیده گرفتن دیگر علل نیست اما ما درباره علت اصلی صحبت می‌کنیم که مقوله فرهنگ است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه دشمنان در این نبرد پیچیده به دنبال پیروزی است و باید در این زمینه هوشیار بود اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به تعبیری اعلام فرمودند که من هم شمشیر کشیده‌ام و این نشانه اهمیت نبرد فرهنگی است که باید با جذب حداکثری فتوحات را رقم زد.

 

وی با بیان اینکه تدبیر، تعاملات راهبردی، همگرایی و هم افزایی و مؤلفه‌های متعدد کار جمعی و جبهه‌ای و تشکیلاتی در تبلیغ دین لازم است اما اخلاص یکی از مهمترین پیش‌نیازها برای کار فرهنگی است اضافه کرد: اخلاص مانند اسکناسی است که پشتوانه آن اخلاص محسوب می‌شود و لذا صداقت و خلوص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به معنای واقعی واژه وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: یک نکته را نیز نباید فراموش کرد و آن اینکه نبرد اصلی در این جنگ توأمان، روایت‌ها است اگر تحریف مؤثر واقع شود، تحریم مؤثر واقع می‌شود و باید در این زمینه هوشیار بود.

 

در حاشیه این دیدار اینفوگرافی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای جبهه انقلاب اسلامی رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1017165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha