۸۴۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت

واقعی گفت: ۸۴۰ میلیون تومان کمک سرانه به دانش آموزان عشایری استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی» پیش ازظهر امروز (۳۰ دی) در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی در شهرستان زیرکوه اظهار کرد: نبودن زیرساخت های لازم جهت دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد، به ویژه در مناطق مرزی و عشایری از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش در ارائه آموزش های نوین است.

 

مدیرکل آموززش و پرورش خراسان جنوبی با بیان ضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی و آموزش مهارت های زندگی در مناطق مرزی گفت: در زمینه گسترش فرهنگ وقف برای آموزش دانش آموزان لازم است، ائمه محترم جمعه جماعات از طریق خطبه های نماز جمعه و یا  برگزاری جلسات با روسای ادارات در فرمانداری ها در این خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.

 

وی طرح در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها را نیز در موضوع گسترش فرهنگ وقف برای دانش آموزان مؤثر دانست و افزود: پیش‌شرط و مقدّمه‌ی هدایت افکار و اندیشه‌ی انسان‌ها و جلب مشارکت آنان در هر زمینه‌ای نیازمند افزایش آگاهی آنها است.

 

واقعی بیان کرد: آگاهی دانش آموزان و توجّه آنان به ضرورت توسعه‌ی جامعه، روش‌ها و ابعاد آن، حسّ مسئولیت‌پذیری آنان را افزایش داده و مشارکت آنان را در توسعه‌ تا حدّ قابل توجّهی تضمین می‌کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه گفت:  از سوی وزارت آموزش، در دی ماه سال جاری مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان کمک سرانه به مدارس عشایری استان تخصیص یافت.

 

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های آموزش و پرورش و کشور با هدف تأمین گوشی و تبلت هوشمند دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و افزود: در خراسان جنوبی نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در تمامی دوره های تحصیلی از مزایای گوشی و تبلت هوشمند به منظور استفاده از آموزش های نوین و شبکه شاد بهره مند می شوند.

 

 

 

 

کد خبر 1017171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha